Stil

Het jaareinde nadert met rasse schreden. Hoog tijd om stil te vallen. Naar jaarlijkse gewoonte ga ik me enkele dagen terugtrekken op een rustige plaats, zonder internet … Vanaf vandaag, 29 december, tot en met 7 januari.

Het worden dagen van terugblikken en vooral van gebed: benevens de eucharistie, zal ik elke dag 4 meditaties doen van één uur. Sinds enkele jaren zorg ik er ook voor dat ik gedurende die dagen persoonlijk begeleid word. Als je Geestelijke Oefeningen doet, is het gewoon goed iemand te hebben die naar je luistert en je af en toe wat tips geeft om verder te gaan.

Graag wens ik u een mooi jaareinde toe en een gezegend 2011!

Tot weldra.


Delen

Reacties

Anoniem zei…
Van harte een mooie tijd gewenst. Met dank voor de inspiratie die we in 2010 van uw mooie blog mochten ontvangen.
Anoniem zei…
Ik sluit me aan bij vorige reactie. Het doet deugd om regelmatig je inspirerende woorden te lezen en je hartverwarmende beelden in me op te nemen.
Een gezegend nieuw jaar gewenst!
Anoniem zei…
Je kan maar inspirerend werken als jejelf laat inspireren.
Dank voor het voorbije jaar. En graag tot in 2011.
Anoniem zei…
Zeer graag wil ook ik mijn stem laten klinken in dit koor van mensen die je van harte danken en zegening toewensen!

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj