Waarom je beter soms het gesprek niet aangaat (intrigerende video)


Zou dit video-verhaal een statement zijn over hoe om te gaan met onbekenden? Zo ja, dan ben ik het er niet mee eens.

Zelf lees ik deze schitterende kortfilm vanuit de bril van de onderscheiding van de geesten: het is beter het kwaad niet in de ogen (proberen te) kijken. Als je met het kwaad het gesprek aangaat, dan is er al te veel kans dat je het onderspit delft.

Reacties

Anoniem zei…
Oke ik moest even een smile weggeven, en zeggen dank u wel onze lieve Heer. het volgende gebeurde toen ik uit Vlaardingen de tram nam naar Rotterdam -centraal . Een redelijk volle tram er moesten enkele staan. Er kwam een hele lange man in het zwart gekleed binnen met een mooie zwarte hoed op ,ja helemaal in het pak. In de glans van zijn schoenen kon je gezicht weerspiegelen. Naast mij was er op de plek van mijn tas ,een zitplaats dus .
Hij keek mij aan , draaide mijn gezicht om en bekeek hem in mijn oog hoeken. Ik begon te bidden het gebed van de Goddelijke Barmhartigheid ,want hij stond mij niet aan. Dit gebeurde tussen 2 haltes in. bij de volgende halte stapte hij uit en.....weg was heel dat gestalte. Over he onderscheiden van geesten gesproken . HET IS WAAR GEBEURD !!! Beoefen het mensen en bidt...bidt veel tot de H. Geest. Die man was nergens meer te bekennen.
Anoniem zei…
Dank U Hartelijk voor kort en bondig "oorzaak en gevolg" in klein tijd video laten zien, om ons uwe lezers stimuleren attent zijn, blijven, en op God vertrouwen.
Ik ben U dankbaar voor wijze hoog creatief website www.startdestilte.be, Start de Stilte om te bidden, mediteren.
citeer alstublieft een deel tekst: " Meditation is the method which helps us rise above our mental attachments and allow us to connect with the wisdom in our heart, our intuition, our inner voice,...........decision - making is easier and choices are made out of wisdom rather than fear."
einde citeren.
Ik heb ervaringen met soort gelijke "voorstelling van situatie", waar onverwacht " het kwaad tegen ben gekomen" .In mijn angst ben ik hartstochtelijk mediterend gaan bidden, zo veel mogelijk " naar buiten kalm en goed redenerend proberen overkomen" en in mijn binnenste hartstochtelijk bidden voor Gods hulp" .
Die Gods hulp is mij alle tijden aangereikt. Ook Gods hulp is mij in andere tijden aangereikt, dat ik pas achteraf ben bewust geworden dat ik ben met Gods hulp "overeind gebleven".
Leren/doen bidden helpt altijd ! is mijn ervaring en mijn dankbaarheid voor GOD.
Wel ik moet mij discipline leren, om bidden ook in alle tijden als alles "zonneschijn en roze geur " en alles is goed, want ik verslaap dat gewoonte, bidden onvoorwaardelijk met DANK voor GOD.
Ik ben U Nikolaas Sintobin S.J. DANKBAAR dat U mooie onderwerpen aan ons lezers aanreikt om ons lezers "wakker houden".