Zijn jezuïeten gulzig?



Een jezuïet en een franciscaan zaten samen aan tafel. Als dessert was er taart. Er waren twee stukken, het een flink wat groter dan het ander.
De jezuïet bediende zich als eerste en nam het grootste stuk.
De franciscaan protesteerde: De heilige Franciscus leerde ons dat we altijd het kleinste stukje moeten nemen.
De jezuïet repliceerde: Wel, dat is toch net wat je gekregen hebt!

########

Wil je meer dergelijke grappen lezen samen met een diepgaande commentaar erop, koop dan mijn boekje "Jezuïeten grappen", een ideaal kerstgeschenk!

In dit boekje vertel ik van alles en nog wat over de manier waarop jezuïeten leven, bidden en werken. Luchtig en ernstig tegelijk. Bovendien nog mooi ook, dankzij de talrijke cartoons van de bekende tekenaar Joris Snaets. 

Nikolaas Sintobin, Jezuïeten grappen, Humor en spiritualiteit, met cartoons van Joris Snaet, Averbode, 2013, ISBN-nummer: 9789031737536, 95 p.
Prijs: 16€

Reacties

Anoniem zei…
geweldig! ik ga m bestellen!!
traveling Jan zei…
Ik kan dit boekje van harte aanbevelen. Het leest prettig en geeft een heldere blik op het hoe wat waarom van Jezuieten. Bovendien bewijst dit boekje (door de mopjes) dat toch tenminste Nicolaas over een gezonde dosis zelfrelativering beschikt. (en ik heb inmiddels ondervonden dat hij wat betreft dat laatste lang niet de enige Jezuiet is. :) )