Hoe kan je weten of je houdt van God?


Pedro Arrupe sj was Algemeen Overste van de Sociëteit van Jezus van 1965 tot 1983. Hij was een uitzonderlijk charismatisch, biddend man. Onderstaande tekst is van zijn hand. 

Niets heeft zo’n daadkracht
als het vinden van God,
dat wil zeggen,
het verliefd worden
op een absolute en beslissende wijze.

Datgene waar je verliefd op bent,
datgene wat je verbeelding in de ban houdt,
dat zal alles doorweven.

Het zal bepalen
wat je ’s morgens uit bed krijgt,
wat je ’s avonds zal doen,
hoe je je weekeinden zal doorbrengen,
wat je zal lezen,
wie je kent,
wat je hart raakt en breekt,
wat je vreugdevol en dankbaar tot verwondering brengt.

Word verliefd.
Blijf in die liefde.
Dat zal alles bepalen.


Pedro Arrupe sj

Reacties

Anoniem zei…
Zo mooi!
Woorden die me raken. Zo voel ik het ook aan.
Ik bewaar ze. Dank je wel.
Anoniem zei…
Voor mij een bemoediging bij een nieuwe moeilijke start. Thx voor het mooie gedicht/gebed. Ik put er kracht, en sterkte
uit :D
Anoniem zei…
Geweldige Woorden --- Zo zou ik Verliefd Willen zijn ; Echter God Schiep ook De vrouw(en) ook Zij wekken mijn Verliefdheid