Wie is Jezus? Het antwoord van een anonieme jezuïet (3/4)




Het gaat niet om een intellectuele of om een begrippelijke kennis. Wel om een menselijke kennis. En mensen kennen elkaar pas echt, wanneer zij elkaar van binnen uit aanvoelen, en wanneer vanuit dat aanvoelen wederzijdse sympathie en gehechtheid groeit. 

Die grondige sympathie heeft Hij voor mij, zoals Hij die had voor alle mensen die Hij op zijn weg ontmoette. Ik wil er mij dan op mijn beurt voor openstellen, -op ’n zekere manier is ze al aanwezig vanuit het dragen van hetzelfde beeld, dezelfde droom, zoals we zeiden- en wel zo dat ik Hem van dichterbij ga volgen.

Een anonieme jezuïet



Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk Dank U voor Super Fijne Visie- Woorden en Jezus.

alstublieft citeer deel tekst:
" When there is LOVE, you can tolerate easily.
LOVE makes you free from expectations, which from enables you to accept people as they are.
You can than go within YOURSELF and discover your own strengths.
You will automatically be a GIVER in all situation and you can tolerate very easily"
(einde citeren).
Is "JEZUS LOVE" ?
"JEZUS IS LOVE ".