Een wonder, wat is dat eigenlijk ?


Een man reisde naar de andere kant van de wereld om in eigen persoon te kunnen achterhalen waarom de meester zo’n buitengewone faam had.

“Wat voor wonderen heeft jouw meester zoal gedaan?” vroeg hij aan een van diens leerlingen.

“Weet je, er zijn wonderen en wonderen. In jouw land spreekt men van een wonder als God doet wat iemand zelf wil. In ons land vinden we het een wonder als iemand de wil van God doet.”

Anthony de Mello sj

Anthony de Mello sj (1931 – 1987) was een  Indisch jezuïet en psychotherapeut. Hij had veel aandacht voor de dialoog tussen de ignatiaanse spiritualiteit en de Indische wijsheidstraditie. De Mello is bekend om zijn korte verhaaltjes.

Reacties

Anoniem zei…
Het is inderdaad wonderlijk te kunnen ervaren hoe Hij wanneer wij ruimte scheppen in onze innerlijke kamer,loskomen van onze wensen ,Hij deze ruimte langzaam vult.
Het is vooral wonderlijk te mogen ervaren hoe onze wensen en verlangens in deze ruimte verdiept worden en langzamerhand samenvallen met Zijn wil.
Ingrid Hoet.
Dank je voor deze inspirerende reactie. Zowel Mello 's verhaal
als jouw reactie maken mijn dag zinvol
Anoniem zei…
Weet u wat ik wonderbaarlijk vind, dat ik bij het bidden of voor bidden uitgelachen werd , en dat die zelfde mensen "heiliger" zijn geworden als mij; of is dat eerder een gebedsverhoring . (ik bad ervoor dat zij ook aangeraakt werden ).Maar een nog groter wonder vind ik het ontwaken , na zo een diepe rust ! geweldig !!
wonderen? Het hangt af van hoe je dingen bekijkt,als je mensen vanuit liefde bekijkt en niet vanuit je ego gebeuren er dagelijks wonderen. je ego stuurt je alleen angstgedachten, verkeerde gedachten die kun je transformeren naar liefde;
Je kunt dat door te accepteren,los te laten en vergeving dan merk je zelf dat er een wonder gebeurt