"Ja zeggen aan God": wat wil dat zeggen



Zo mijn diepste wezen in God verborgen en verankerd ligt,
als mijn mysterie is opgenomen in zijn mysterie,
zo ik door Hem en in Hem ben wie ik ben,
dan schenkt Hij mij, met het leven, ook mezelf.

Hij legt mij mezelf, zoals ik in Hem en uit Hem ben, in eigen handen (cf. Joh 13,3).
Zo ontdek ik mezelf als een geschenk van God.
Ik mag mezelf ontvangen als geschenk van Hem.

'Ja' zeggen aan het leven, en 'ja' zeggen aan God,
is dan ook 'ja' zeggen aan mezelf.

is mezelf ontvangen en aanvaarden zoals ik ben, en gemaakt ben.

Een anonieme jezuïet

Reacties

ja zeggen aan mezelf precies zo als ik ben in Hem........hoe waar voelt dat....!
T zei…
Dat is prachtig verwoord. Het maakt heel duidelijk dat je gewenst bent,
dus er mag zijn met alles wat in je
en buiten je gebeurt leert aanvaarden en Hem bekend maakt, en terug geeft.
Het doet goed!
Anoniem zei…
Sommige teksten zoals deze zijn te mooi en te diep om door deze van de volgende dag overstemd te worden.Het leven mij gegeven houdt inderdaad in dat ik aanvaard ben.Het beteknt ook dat ik mijn Zelf moet realiseren.Als ik verder naar de sterrenhemel kijk dan zie ik bovenal dat Hij ook dit leven in mij ,met mij zal voltooien.
Ingrid Hoet