Wat is jouw heilig plekje?



Onderstaand citaat verschijnt vandaag op www.gewijderuimte.org
Het dagelijkse rooster van Susan maakt me duizelig, of jaloers … wat een energie! Moeder van drie kinderen – tussen de acht en dertien jaar oud – is zij taxichauffeur, personal assistant, kok, agony aunt, hoofd huishouding en afwasser. De man van Susan pendelt van en naar zijn werk, gaat vroeg weg en komt laat thuis, waarbij hij gedragen wordt door het getij van het snelwegverkeer. Susan is ook vrijwilligster - op de plaatselijke school en bij haar kerk, en zij is nauw betrokken bij een lokale tuinclub.
Ik vraag haar naar haar heilige plek, haar gewijde ruimte. Ze geeft me een droefgeestige blik en zegt: “Dat zou ik wel willen.” En dan voegt ze eraan toe: “Ooit zal ik tijd hebben. Dat is het goede nieuws. Ik moet nu gewoon door deze jaren heen zien te komen.” Ik geloof haar en ik weet wat het betekent om te wachten op betere tijden om plannen voor een heilige plek te kunnen maken. Ik vraag haar wat ze doet als ze een kort moment heeft van “Susan time”. Haar antwoord komt onmiddellijk: “Een cappuccino in het ontbijthoekje naast onze keuken met uitzicht op de plaats waar het vogelvoer hangt. Ik begin met het maken van lijstjes, maar op sommige dagen staar ik gewoon voor me uit of maak ik doodles. Ik hou ervan om de vogels die ik zie te doodlen of te schetsen. Het stelt eigenlijk niets voor.”
Wij geven ons zelf niet de toestemming om onze heilige plek op te eisen of om deze te omarmen of te benoemen, ongeacht hoe klein of lichtzinnig ze kunnen lijken. Je heilige plek is waar je heengaat om je leven te koesteren. Het is waar je oefent in aanwezig te zijn. En het kan goed zijn dat deze plek vlakbij is waar je nu bent.

Terry Hershey

Reacties

T zei…
Op mijn iPhone waarop ik al heel lang
elke dag 'in alle dingen' lees zie ik dat het
...zoals zoveel...veranderd is...
1/3 van mij schermpje
wordt nu voortdurend in beslag genomen
door 'IN ALLE DINGEN' met daaronder
een blokje 'abonneren' misschien is er iets
aan te doen? ik krijg het niet weg...
En al ik alles gedaan om mij dan
maar opnieuw te abonneren verandert
er niets aan het het scherm...
het was zo goed en prettig...ik hoop dat
het dat weer gaat worden.
Ik geniet nl hierdoor nu minder
van deze site.
mvg Tini
Beste Tini, Dit is idd niet de bedoeling. De nieuwe layout zou net handiger moeten zijn voor iPhone. Zo is het althans bij mij. Mogelijks is er een van uw instellingen wat kan worden aangepast. Zelf kan ik er helaas niets aan doen. Succes en vriendelijke groet, Nikolaas
mijn heilige ruimte is die plek in mij die onaantastbaar is en puur en alleen toegankelijk is voor mij en waar ik God ontmoet en vrij kan zijn en met hem spreken en waar de bron is van energie en vreugde elke dag opnieuw.....