Is het mogelijk om Jezus echt te kennen? - Het antwoord van een anonieme jezuïet


Wie is Jezus? Het antwoord van een anonieme jezuïet (3/4)

Het gaat niet om een intellectuele of om een begrippelijke kennis. Wel om een menselijke kennis. En mensen kennen elkaar pas echt, wanneer zij elkaar van binnen uit aanvoelen, en wanneer vanuit dat aanvoelen wederzijdse sympathie en gehechtheid groeit. 

Die grondige sympathie heeft Hij voor mij, zoals Hij die had voor alle mensen die Hij op zijn weg ontmoette. Ik wil er mij dan op mijn beurt voor openstellen, -op ’n zekere manier is ze al aanwezig vanuit het dragen van hetzelfde beeld, dezelfde droom, zoals we zeiden- en wel zo dat ik Hem van dichterbij ga volgen.

Een anonieme jezuïet



Reacties

Cilia zei…
Wie is Jezus? Ik ken Jezus in zoverre mijn geest openstaat voor zijn bekendmaking.
Wanneer ik Hem van binnen uit aanvoel, en er is een wederzijdse sympathie en gehechtheid gegroeit.
Ik wil zoals Jezus: 'Al weldoende rondgaan' Zodat er van mij ook kan gezegd worden; "het leek of ik Jezus zag"

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen