Je moet er maar aan denken. Te
gek om dood te doen.
Een tekentechnisch hoogstandje.
En zo mooi.
Nu ja, echte schoonheid is
gratuit. Is zo maar.
Geldt dit trouwens niet voor al
de belangrijkste dingen uit ons leven?
Link ophalen
Facebook
Twitter
Pinterest
E-mail
Andere apps
Reacties
Carla zei…
Zeer apart filmpje. Geveinsde vrijheid? Samen volgend richting het licht, helpen om de klus te klaren, als dank een slokje en dan langs de carrousel weer terug het donker in. Geen applaus. De giraffe loopt waardig en de klikklak klinkt rustig. Een beheersbaar gebeuren zo te zien.
Truus zei…
Te gek om los te lopen , vind ik ook wel ,het zijn zulke mooie beesten , en zoiets komt nooit voor zeker hier niet. Maar u heeft gelijk de mooiste dingen in het leven zijn gratisVroeg aan onze kleinzoon die haast 18 word , heb je nog verjaardagswensen, en hij zei heel veel liefde oma.. Ook dit is gratis. Vond het wel mooi van hem.
Paus Franciscus biedt ons een heel nieuwe weg aan voor vernieuwing, en dit speciaal voor de Kerk. Vernieuwing mag voor hem niet betekenen dat men zijn tijd verprutst met structuren of dat men nog iets nieuws gaat opzetten. Vernieuwing betekent veeleer dat men de centrale plaats van Christus terugwint. En dit, op zijn beurt, vraagt een totaal nieuwe geest en een volkomen nieuw hart. De vernieuwing die Paus Franciscus ons voorhoudt is de bekering van het hart. Dit kan maar als we onze weg samen met Jezus gaan en in nauw contact blijven met Hem. Daarom blijft hij erop aandringen dat we elke dag een passage uit het Evangelie lezen, daarover nadenken en bidden; of we nu in tram of trein zitten, of thuis zijn. Dit is met Jezus optrekken. Als we dit soort van engagement om iedere dag met Jezus op weg te gaan op ons nemen, dan beginnen we te leven in een wereld van genade. En dit is meer dan vertrouwen op menselijke inspanningen. Als Jezus mee met ons op weg gaat, onze gids is, dan z
Wijlen Peter-Hans Kolvenbach sj, voormalig algemeen overste van de jezuïeten, legt uit waarom kandidaten voor de Sociëteit van Jezus het vandaag veel makkelijker hebben dan enkele eeuwen geleden. Een vleugje humor op roepingenzondag!
Hieronder vind je een citaat uit het dagboek van Etty Hillesum, een joodse vrouw die stierf in Auschwitz. Haar concrete leven heeft getoond dat onderstaande woorden niet zomaar loze woorden waren. "Al onze zorgen zijn moties van wantrouwen tegenover God." Etty Hillesum
Dit jongetje moet iets (goed) doen waar hij helemaal geen zin in heeft. Hij vindt een geschikt truukje om ermee om te gaan. Wat helpt jou om iets te doen dat op zich wel goed is maar waar je helemaal geen zin in hebt?
6de zondag na Pasen Handelingen 10,25-26.34-35.44-48 1 Johannes 4,7-10 Johannes 15,9-17 Wat is je diepste verlangen Waarvoor zou je naar de andere kant van deze aardbol trekken om het te vinden? Waar heb je alles voor over? Wat een vraag … Uiteraard is het antwoord verschillend voor elk van ons. Maar het is wel een vraag die we allemaal op de een of de andere manier in ons meedragen, als een droom, een onuitgesproken verzuchting. En doorgaans heeft het te maken met geluk, met duurzaam geluk, met alomvattend geluk. Welke ook de concrete vorm daarvan mag zijn. We weten allen dat het niet makkelijk is om dit verlangen te bevredigen. Als je de publiciteit mag geloven, heeft het te maken met geld, mooie kleren, lekker eten, een mooi huis, een leuke job, een goede gezondheid, een goede relatie, een slanke lijn, lachende kinderen, afwezigheid van problemen … Het staat als een paal boven water dat al die zaken belangrijk en goed zijn, en ook daadwerkel
Onderstaande vraag en antwoord komen uit " Wat deed God voor Hij de wereld schiep? En 51 andere vragen over het christelijk geloof" , Lannoo - KokBoekencentrum, 2020, door Nikolaas Sintobin sj. Waar is Jezus nú? In de laatste boeken van de Bijbel wordt de Hemelvaart van Jezus beschreven: ‘ Jezus werd voor hun ogen omhoog geheven; een wolk onttrok Hem aan het gezicht. ’ (Hand. 1, 9) Christenen geloven dat de verrezen Jezus nog een tijdje op bijzondere wijze aanwezig is geweest onder de mensen. Met de Hemelvaart van Jezus komt hieraan een einde. De Hemelvaart betekent niet dat Jezus de lift heeft genomen en door de dampkring heen is gegaan, in de richting van de hemel. Ze maakt op symbolische wijze duidelijk dat de verrezen Jezus weer helemaal verenigd is met God de Vader, bij wie Hij oorspronkelijk vandaan kwam. Wil dit zeggen dat God – en meer in het bijzonder Jezus – hierdoor de mensen in de steek heeft gelaten? Integendeel. Korte tijd na de Heme
Onderstaand citaat komt uit een brief van Ignatius van Loyola aan Francisco de Borja, hertog van Gandía en onderkoning van Spanje. Ignatius schreef deze brief aan Francisco kort nadat deze, eerst in geheim, jezuïet was geworden. Hij was toen nog steeds onderkoning van Spanje. De later heilige Francisco de Borja sj besteedde vele uren per dag aan gebed. Té veel, vond Ignatius. Hij schrijft : “ Ik verkies dat de helft van die tijd omgezet wordt in studietijd, want de kennis … blijkt altijd heel belangrijk of nuttig voor de toekomst. Besteed die tijd voor het bestuur van uw staat, voor geestelijke gesprekken … Het leidt geen twijfel dat er meer verdienste is voor de ziel en meer genade als ze van haar Heer kan genieten in verscheiden activiteiten en op verschillende plaatsen, eerder dan in één enkele …” (20 september 1548) God kan je vinden in alle dingen , niet alleen in gebed.
De ervaring leert dat liefde niet aangeboren is. Je kan wel leren liefhebben. Maar hoe? Augustinus van Hippo (354 – 430) beantwoordt deze vraag met één woord: het Latijnse werkwoord voor beminnen amare . Hij gebruikt hierbij twee vormen van dit Latijnse woord: amare (beminnen) en amari (bemind worden). Augustinus onderscheidt drie trappen in de liefde. De eerste trap in de liefde is amare amari : ervan houden bemind te worden. Je ontdekt wat liefde is door liefde te ontvangen. De baby wordt ingewijd in de ervaring van het liefhebben omdat zijn ouders hem dag in dag uit liefde geven. In deze eerste fase van het leerproces is liefde vooral iets wat je krijgt. De tweede trap is amare amare: ervan houden te beminnen. Je hebt ervaren hoe prettig en deugddoend het is om liefde te ontvangen. Je verlangt nu ook zelf liefde te geven. Je vindt het daarbij belangrijk dat het goed voelt. Dat je liefde gewaardeerd en beantwoord wordt en dat je er warmte en geborgenheid bij ondervindt.
Enkele jaren geleden las ik Anthony De Mello’s boek Sadhana, een weg naar God. Daarin beschrijft hij een wijze van bidden die de heilige Teresa van Avila aanbeval. Het is een bedrieglijk eenvoudige wijze van bidden: Stel je voor dat Jezus naar je kijkt, liefdevol en nederig, m.a.w. ga ergens zitten en laat Jezus je aankijken. Toen ik dit soort van gebed voor de eerste keer uitprobeerde, beeldde ik me in dat Jezus me recht aankeek, van heel dichtbij, met liefdevolle en bescheiden ogen. Ik voelde me onbeholpen en verlegen. Mijn eerste reactie was achteromkijken naar wie er achter mij stond. Ik keerde me weer om en Jezus keek nog altijd naar mij met oneindige liefde en met een glimlach die mijn hart verschroeide, en ik begon te wenen. Ik was niet voorbereid op de kracht van die blik. In mijn leven heb ik heel wat afbeeldingen van Jezus gezien die vanaf het schilderij of de icoon recht naar de toeschouwer keken. Maar daarvan ging altijd een strenge en plechtige indruk uit; als
Reacties
Ook dit is gratis. Vond het wel mooi van hem.