Een ontmoeting tussen twee werelden?


Vandaag, maandag 11 augustus, eerste volle activiteitendag in ons ecologisch experiment.

In de morgen hebben we met z'n allen gewerkt in de biologische/ecologische tuin van ons gastgezin.

In de namiddag hadden we een 2 uren durende ontmoeting met Pat. Pat is een jonge architect die zich sinds enige jaren voltijds toelegt op ecologisch verantwoorde groenten- en fruitkweek. Allemaal op kleine schaal en heel arbeidsintensief. Net voordien had ik een babbel met een van de pelgrims die moleculaire biologie studeert en zich toelegt op vraagstukken van extensieve voedselproductie.

Twee verschillende werelden waarvan ik durf te hopen dat soortgelijke experimenten een ontmoeting kunnen teweegbrengen.

Reacties

Anoniem zei…
Je bijdrage nodigde me uit om uit te zoeken wat het verschil is tussen intensieve en extensieve voedselproductie. De oefening maakte me bewust van de evidentie en onnadenkendheid waarmee ik omga met de aanwezigheid van voedsel. Mogelijk wordt dit een eerste stap naar meer bewust leven.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj