8 dagen


De Geestelijke Oefeningen geven een vertrouwen dat enkel maar kan voortkomen uit persoonlijke ervaring. Mannen en vrouwen die die godservaring gehad hebben kunnen voortaan spreken vanuit de waarheid van hun ervaring. Het gaat niet meer over wat pastoor zus of zuster zo gezegd heeft. Het gaat nu over wat ik weet vanuit mijn eigen relatie met God. Het is goed dat het allemaal onderbouwd wordt door theologie en door geloof. Maar als je een authentieke ervaring hebt van God en van verbondenheid met Hem, dan krijg je een vertrouwen en op de koop toe de woorden om te spreken over de waarheid die je kent.”

Dit citaat van Jim Conroy sj vond ik op “Busted Halo”, “an online magazine for spiritual seekers”.

Geen wonder dat de Sociëteit aan haar leden vraagt jaarlijks 8 dagen uit te trekken om in stilte Geestelijke Oefeningen te doen. Gisterenavond ben ik begonnen met mijn jaarlijkse stiltekuur.

Uw blogger zal u niet vergeten in zijn gebed en hoopt van u hetzelfde.

Ik zal de komende dagen niet online zijn. De techniek laat evenwel toe om blogberichten van te voren te programmeren. U zal dus ook de komende week elke dag stof tot nadenken aangereikt krijgen.

Reacties

Anoniem zei…
Een genadevolle tijd toegewenst.
In gebed verbonden.
Met vriendelijke dank!

Het is inderdaad een genadevolle tijd geweest.

Nikolaas

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj