Rijk of arm? Hoe een heel dure winkel in Amsterdam pure armoede promoot
Bij ons om de hoek heeft een dure luxe-winkel de deuren geopend. Bovenstaande boodschap zie je er op meerdere ramen prijken.
Ik ben het er helemaal mee eens dat het ik heel belangrijk is. Op alle vlak. Personalisme, heet dat in de grote christelijke traditie. Daar staat het ik ook heel centraal. Maar niet alleen het ik. Ook de ander.
De mens is immers relatie en bestaat maar echt in de mate dat hij of zij die relaties ontwikkelt en beleeft. Met de medemens, met God. Is er enkel maar het zelf van het ik, dan dreig je, hoe rijk je ook bent, doodarm te leven.
Bovenstaande boodschap lijkt daar toe uit te nodigen. Wellicht uit pure armoede.
Reacties
Deze agressieve marketingkreten slaan natuurlijk in de eerste plaats op het mérk zelf: YSL.
Amsterdam wordt vergeven door de machtsstrijd tussen de top van de internationale luxe modemerken. Hun winkels nemen hele straten in beslag, halve warenhuizen (meerdere verdiepingen in de Bijenkorf). En hoeken van pleinen, zoals hier.
Zo te zien lijkt het neo-liberalisme nog net niet op z’n retour.
Ze vechten voor een normaal bestaan. Het wordt ze afgenomen door anderen: familieverkeerde vrienden etc
Ar.oede best rijdt je door je problemen bij het juiste adres te delen e Langham op te ktabbelen
Geef niet uit wat je niet kynt missen. Kijk niet naar wat anderen hebben
Je kunt zelf veel en de rest Bouwmeester je langzaam op.
.