Zeg mij op wie of op wat jij verliefd bent



Niets heeft zo’n daadkracht
als het vinden van God,
dat wil zeggen,
het verliefd worden
op een absolute en beslissende wijze.

Datgene waar je verliefd op bent,
datgene wat je verbeelding in de ban houdt,
dat zal alles doorweven.

Het zal bepalen
wat je ’s morgens uit bed krijgt,
wat je ’s avonds zal doen,
hoe je je weekeinden zal doorbrengen,
wat je zal lezen,
wie je kent,
wat je hart raakt en breekt,
wat je vreugdevol en dankbaar tot verwondering brengt.

Word verliefd.
Blijf in die liefde.
Dat zal alles bepalen.

Pedro Arrupesj

Reacties

Anoniem zei…
Inderdaad. Dat bepaalt alles. De liefde van God de Vader. De zelfgave van Christus. Mijn afschuw voor geweld. Mijn leven is ervan doorweven. Dank Vader!
Verliefd

Voorover buig ik me tot ik je ogen
zie, steeds dichter raak ik jou tot
in de spiegel van je ziel, ik wankel
even en word lichter steeds maar
verlichter tot ik zweef, een dansend
vlammetje dat in de kamer van je
hart een zonnetje laat schijnen,
o, nu zie ik je, ik zie je graag, zo
graag dat vonken spatten overal,
een vuurwerk tussen twee verliefde
koninginnevlinders die fladderen
op zonnestralen. Je lacht naar mij
en wordt een regenboog die met zijn
armen naar mijn lippen reikt om er
dan neer te strijken, op vleugels van
een warm verlangen, o, ik hou van
je, ik hou zoveel van je, mijn bloed
valt niet te stelpen zo vol ben ik van
jou, en nu loop ik over, over, en zelfs
dan nog vang je al die overvloed in
de spiegel van je ziel waarin je ogen
schitteren als parels, en zo word je
een schat, ja, jij schat, mijn schat, ik
vond de sleutel diep verborgen, diep
weggeborgen in de kamer van mijn
hart, waarin je nu het zonnetje laat
schijnen, hier aan de oever, aan de
rand van deze spiegelende waterkant.
Truus zei…
De liefde is het belangrijks heel je leven.
Cecilia zei…
Het doet me glimlachen,verliefd worden op God krijg je, het overkomt je. Aan mij dit ook zo te beleven, te danken en te genieten.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen