Verkoopcijfers

Deze morgen aan het ontbijt ging het gesprek plots over zusters in het onderwijs. Veerle, een eerstejaarsstudente, vertelde wat een aangename herinneringen zij wel had aan de zusters uit haar lagere school. Dat waren vreugdevolle mensen die ten minste een boodschap hadden.

Christenen hebben inderdaad een boodschap, en wel een blijde.

Op de markt heb je heel wat boodschappers. Vaak maken ze gebruik van de meest geraffineerde technieken om hun boodschap aan de man te brengen. Hun motivatie is doorgaans heel eenvoudig: het omhoogkrikken van de verkoopcijfers.

Onlangs herinnerde de Paus eraan dat het voor christenen een recht is, meer nog, een plicht om mensen te bekeren tot het Christendom. Niet om de verkoopcijfers omhoog te helpen. Wel omdat elke mens het recht heeft om het geluk te kennen dat Jezus Christus ons openbaart.

Onderstaand videootje is overigens echt wel sympathiek ... Oordeel zelf.

Reacties

Meest gelezen

Verstrooiingen tijdens het gebed: drie tips van Mark Rotsaert sj

Is gelukkig zijn vooral een kwestie van willen? - vertrouwen (5/6)

Wat je van een bedrieger kan leren - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Spreek vanuit jezelf - Luistervriendelijk spreken (2/5)

Hoe je het meest kan genieten van een gebakje - Wijsheid van Anthony de Mello sj

Geloof jij in engelen? - De mening van Nikolaas Sintobin sj

Is bidden enkel voor vrome boontjes? - Een antwoord van Nikolaas Sintobin sj

Luistervriendelijk spreken (1/5) - een nieuwe serie van Nikolaas Sintobin sj

Gehoorzaamheid als voorwaarde voor een gelukkig leven - vertrouwen (6/6)