Paus Franciscus over de enige zekerheid die hij heeft


Op maandag 19 augustus 2013 had Antonio Spadaro sj, in naam van de Europese jezuïetentijdschriften, een exclusief interview met Paus Franciscus. De Paus vertelt er honderduit. U vindt de volledige tekst van dit interview op  http://www.streventijdschrift.be/.

Hieronder een uittreksel:


Ik heb slechts één dogmatische zekerheid: en dat is dat God aanwezig is in het leven van elke persoon. God is present in het leven van iedereen. Ook als het leven van een persoon een puinhoop is, als het verwoest is door ontucht, door drugs, of door om het even welke reden, dan is God toch aanwezig in zijn leven.”

Reacties

Anoniem zei…
Heel diep van binnen kan ik deze uitspraak volledig beamen. Wat zou onze wereld er anders uitzien mochten velen van dat gedacht zijn.
Anoniem zei…
daar erkend ik me helemaal in, erg troostvol en een duw in de rug om hoopvol en open in de wereld te staan. Hopelijk al een beetje gewoon in ons bruisend Mokum, dat God en je broeders er je leven mogen vullen, met geloof, hoop, liefde. Ik heb echt genoten van het interview met de paus, wat ik helemaal heb terug gevonden on internet , het helpt me meer open te staan voor de kerk , omdat ik me in die woorden kan terug vinden , alles in een pastorale context plaatsen, bevrijdend, het helpt mij veel boosheid naar kerk toe te doen smelten , waar ik alleen God dankbaar voor kan zijn, met gebed, Mariette.
Anoniem zei…
hoe ontdek/ herken ik God in een hoogmoedig mens?

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen