Over GAS-boetes en overspelige vrouwen


Begin dit jaar verscheen er in het Vlaamse "parochieblad" (Kerk en Leven) een interview met onder meer medebroeder Leo De Weerdt sj, hoofdaalmoezenier van de Vlaamse gevangenissen. Journaliste Lieve Wouters sprak met hem over een aantal maatschappelijke evoluties. Hieronder vindt u enkele uittreksels.

– Dat de samenleving complexer is geworden, valt niet te ontkennen. Zit er geen terechte zorg achter de GAS-wet?
De Weerdt • Het is een feit dat het gemeenschapsbindende aspect van correct met elkaar omgaan, niet voldoende wordt gerespecteerd. Maar de GAS-boete (= boete die door de gemeentelijke administratie kan worden opgelegd, zonder tussenkomst van een professionele rechter) zal criminele jongeren niet op het rechte pad brengen. Zij zijn meestal al gemarginaliseerd, je zadelt hen enkel met meer problemen op.

– Staat de verzoening als element in de rechtspraak vandaag onder druk?
De Weerdt • Als ik bij een gedetineerde zit en hij vertelt mij het vonnis, ben ik soms echt ontgoocheld. Een drugsverslaafde een gevangenisstraf geven, is de kat bij de melk zetten. Het is immers makkelijker om aan drugs te geraken binnen dan buiten de gevangenis. Een straf op maat zou een hulp kunnen zijn voor wie in de fout ging. Rechters zien vaak enkel een zaak, niet de mens.

Het herstelgerichte denken, waarbij men gedetineerden helpt nadenken over hun eigen verantwoordelijkheid en zinvolle reïntegratie in de samenleving, is ook helemaal stilgevallen. Onlangs kondigde de minister van Justitie aan dat het aantal enkelbanden werd verhoogd. In één beweging kon er volgens de redenering dan ook worden gesnoeid in het aantal justitieassistenten. Die mensen doen juist heel goed werk. Wij vangen momenteel iemand met een enkelband op in het jezuïetenhuis. Die man heeft echt zo’n begeleider nodig.
– Hoe kunnen we het tij keren?

De Weerdt • Er is ook een bewustmaking vereist. Het is een illusie te menen dat je ooit alle risico’s uit de samenleving kunt bannen. Ik moet denken aan die overspelige vrouw die bij Jezus wordt gebracht. „Wie zonder zonde is, moet maar de eerste steen werpen”, oordeelt Hij. Waarop iedereen afdruipt.

Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk Dank U Pastor Nikolaas Sintobin SJ voor wijsheid en visie en inspiratie in thema's : gevangenis, opvoeding, rechtvaardigheid, samenleving, straf, vrijheid en Visie van Pastor Leo De Weerdt SJ.
1. Gisteren in kwaliteit praat programma op Ned.tv, een van onderwerpen o.a. was 1.000 bendes van jongeren, "actief" .
Toelichting is gegeven en een manier besproken met aanwezige gasten, hoe doen, proberen " het tij keren".
In die bendes zijn kinderen, jongeren in leeftijd van 12 jaar ! als beginners.
Een van gasten, aan tafel is ooit een lid van zo een bende geweest vanaf zijn 12e jaar.
Na alle ervaringen met "bende leven en straffen ondergaan" , is hij NU op goede pad terecht gekomen, en een waardevolle Hulp Verlener geworden.
Hij spant zich in werken aan herstel en integreren van "bende jongeren en maatschappij" , helpen op een goede pad.Als preventie, doet hij voorlichting op school.
Anoniem zei…
Werd in de uitzending op de Ned.tv ook gemeld HOE die gast op het rechte pad is geraakt ? Hoe is hij tot inzicht gekomen om zijn leven positief te veranderen ?
embharland1970@gmail.com zei…
In de jaren dat ik met gevangenen schrijf valt mij op hoe weinig echte steun zij krijgen om terug te keren naar het gewone leven. In de ongewoon lange straffen gaan ze lichamelijk achteruit. Uitzicht op vrijlating is nihil. Dit mag Amerika.zijn maar hetzelfde patroon volgen komt steeds dichter bij. Het gaat om het opbergen van mensen en niet om verbetering van gedrag.
Anoniem zei…
Mijn (geringe) ervaring is dat welwillende gedetineerden een verkeerd beeld hebben van wat een "gewone leven" is (zij hebben andere en te hoge verwachtingen), waardoor onterecht frustaties ontstaan. Van frustaties komen ontgoochelingen vervolgens wanhoop en uiteindelijk recidive (of zelfmoord). Naar de "welwillende" goed luisteren, de fouten in zijn denkpatroon ontdekken, in confidentiele babbeltjes als vriend zeggen hoe anderen de zaken zien zou doeltreffend kunnen helpen tot zijn reïntegratie. Graag uw mening hierover? (Guy)
Anoniem zei…
Hartelijk Dank U voor reactie 15/01/14, 13:01,
antwoord: voor mijn gevoel deze heer vertelde over zijn Moeder liefdevolle inspanningen, en op een gegeven moment hij realiseerde dat hij voor zijn kinderen een voorbeeld functie plicht heeft vervullen.
Voor mijn gevoel zijn Moeder heeft God assistentie gevraagd en gekregen.
Anoniem zei…
dank u voor de aanvulling
Anoniem zei…
Idee voorstel alstublieft:
1. PAUL DE BLOT JEZUÏET SJ , Hoogleraar Business Spiritualiteit, Neyenrode Business Universiteit, heeft inspirerende Blog:
www.pauldeblot.nl
artikel j.l. titel : " Nieuwe kansen in 2014".
graag leen ik paar worden uit zijn tekst voor mijn reactie: "........Er zijn nog veel meer mogelijkheden om elkaar van dienst zijn".............."door mensen die aandacht hebben voor andere mensen"........."

2. Mijn idee: er zijn velen m/v die vrije tijd hebben en goede opleiding in hun "bezit".
Dat vrije tijd en met inzichten van goede opleiding kunnen voor "allen vruchten dragen".
Bijvoorbeeld in onderwerp: " 1000 bendes en met kinderen van af 12e jaar" als beginners".
In een wijk, waar volgens gegevens "moeilijk leven ervaren is" ,
personen die vrije tijd hebben zouden kunnen kennis maken met Moeders en Vaders in die " wijk waar moeilijk leven ervaren is".
Een op een persoon, of in groepje van par personen iets organiseren, een thee middag, of wandeling, en nader zich verenigen tot een "bepaald doel".
Voorbeeld: In mijn woonplaats, is met medewerking van inspirerende Wijk Agente van Politie , buurthuis en ondersteunende "Welzijn instantie" en groep van "MOEDERS" georganiseerd.
Moeders (velen van culturen die nog de Nederlandse Taal niet beheersen), samen Taal leren, en bekwaamheden, "hoe de opgroeiende kinderen begeleiding geven",
buiten school tijd. Politie WIJK - Agente, heeft professioneel heel groot bijdrage in kennis aangereikt.
Voor mijn weten dat is een succes in dat wijk van mijn woonplaats, en allen zijn enthousiast en vruchten zijn rijkelijk.
Anoniem zei…
NEEM JE TIJD OM MIJN KORTE getuigenis, die nuttig voor u OF EEN persoon in de buurt kunnen zijn voor jou LEZEN .
Hallo
Mijn naam is mevrouw Vera uit Londen. Ik wil deze korte getuigenis met de goede mensen van deze wereld te delen . Het kan nuttig zijn voor u op een of andere manier. Dit is mijn verhaal .
Mijn man denkt dat polygamie is niet verkeerd , hij is het zien van een ander meisje voor het afgelopen 1 jaar nu , en ik vertelde hem dat hij moet stoppen , maar hij zegt dat hij is verliefd op haar , ze hebben zelfs gesproken over samen geweest " FOREVER " alsmede
haar bij ons wonen . mijn man houdt nog steeds van me , hij spijt van krijgen in deze op de eerste plaats , maar niet bereid om break- up met haar , zegt hij als hij dat break- up , zal er geen andere relatie buiten hun huwelijk zijn. Dan leg ik uit en klagen bij mijn goede vriend genaamd GENADE , en ze contact met me op met een spell caster genoemd QUEEN ZARA.this grote vrouw vertelde me dat mijn man was in de ban van de dame. Maar ze was in staat om de betovering te verbreken en mijn man eindigde de relatie met de dame binnen 48 uur en hij kwam terug om me te verontschuldigen voor alle wat hij deed en smeekte om mijn vergiffenis . Ik bid dat God de Almachtige zal blijven om u te gebruiken om te helpen andere people.Friends niet in stilte blijven, omdat ze zeggen: " Een gedeeld probleem EEN PROBLEEM IS HALF OPGELOST " Maar ik zeg een probleem gedeeld met deze Grote vrouw is " Een probleem definitief OPGELOST " omdat iemand als QUEEN ZARA heeft een oplossing voor al uw problemen , ongeacht het probleem neem dan contact met haar op haar e-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com ik ben gelukkig nu woon met mijn man en mijn 2 prachtige kinderen. QUEEN ZARA vertelde me dat ik kon ook contact met hem op een van de volgende problemen :

( 1 ) je ex terug willen .
( 2 ) Je hebt altijd nachtmerries .
( 3 ) Om te worden bevorderd in uw kantoor
( 4 ) Wilt u een kind .
( 5 ) Wil je rijk worden.
( 6 ) wilt houden je man / vrouw om altijd alleen van jou zijn .
( 7) financiële steun nodig .
8) Wil je de controle over je huwelijk
9 ) Wil je aangetrokken voelen tot mensen
11) Cure voor een ziekte.
Contact QUEEN ZARA vandaag en u zult blij zijn u deed . E-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com
Bedankt voor uw tijd .....
Anoniem zei…
NEEM JE TIJD OM MIJN KORTE getuigenis, die nuttig voor u OF EEN persoon in de buurt kunnen zijn voor jou LEZEN .
Hallo
Mijn naam is mevrouw Vera uit Londen. Ik wil deze korte getuigenis met de goede mensen van deze wereld te delen . Het kan nuttig zijn voor u op een of andere manier. Dit is mijn verhaal .
Mijn man denkt dat polygamie is niet verkeerd , hij is het zien van een ander meisje voor het afgelopen 1 jaar nu , en ik vertelde hem dat hij moet stoppen , maar hij zegt dat hij is verliefd op haar , ze hebben zelfs gesproken over samen geweest " FOREVER " alsmede
haar bij ons wonen . mijn man houdt nog steeds van me , hij spijt van krijgen in deze op de eerste plaats , maar niet bereid om break- up met haar , zegt hij als hij dat break- up , zal er geen andere relatie buiten hun huwelijk zijn. Dan leg ik uit en klagen bij mijn goede vriend genaamd GENADE , en ze contact met me op met een spell caster genoemd QUEEN ZARA.this grote vrouw vertelde me dat mijn man was in de ban van de dame. Maar ze was in staat om de betovering te verbreken en mijn man eindigde de relatie met de dame binnen 48 uur en hij kwam terug om me te verontschuldigen voor alle wat hij deed en smeekte om mijn vergiffenis . Ik bid dat God de Almachtige zal blijven om u te gebruiken om te helpen andere people.Friends niet in stilte blijven, omdat ze zeggen: " Een gedeeld probleem EEN PROBLEEM IS HALF OPGELOST " Maar ik zeg een probleem gedeeld met deze Grote vrouw is " Een probleem definitief OPGELOST " omdat iemand als QUEEN ZARA heeft een oplossing voor al uw problemen , ongeacht het probleem neem dan contact met haar op haar e-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com ik ben gelukkig nu woon met mijn man en mijn 2 prachtige kinderen. QUEEN ZARA vertelde me dat ik kon ook contact met hem op een van de volgende problemen :

( 1 ) je ex terug willen .
( 2 ) Je hebt altijd nachtmerries .
( 3 ) Om te worden bevorderd in uw kantoor
( 4 ) Wilt u een kind .
( 5 ) Wil je rijk worden.
( 6 ) wilt houden je man / vrouw om altijd alleen van jou zijn .
( 7) financiële steun nodig .
8) Wil je de controle over je huwelijk
9 ) Wil je aangetrokken voelen tot mensen
11) Cure voor een ziekte.
Contact QUEEN ZARA vandaag en u zult blij zijn u deed . E-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com
Bedankt voor uw tijd .....
Anoniem zei…
NEEM JE TIJD OM MIJN KORTE getuigenis, die nuttig voor u OF EEN persoon in de buurt kunnen zijn voor jou LEZEN .
Hallo
Mijn naam is mevrouw Vera uit Londen. Ik wil deze korte getuigenis met de goede mensen van deze wereld te delen . Het kan nuttig zijn voor u op een of andere manier. Dit is mijn verhaal .
Mijn man denkt dat polygamie is niet verkeerd , hij is het zien van een ander meisje voor het afgelopen 1 jaar nu , en ik vertelde hem dat hij moet stoppen , maar hij zegt dat hij is verliefd op haar , ze hebben zelfs gesproken over samen geweest " FOREVER " alsmede
haar bij ons wonen . mijn man houdt nog steeds van me , hij spijt van krijgen in deze op de eerste plaats , maar niet bereid om break- up met haar , zegt hij als hij dat break- up , zal er geen andere relatie buiten hun huwelijk zijn. Dan leg ik uit en klagen bij mijn goede vriend genaamd GENADE , en ze contact met me op met een spell caster genoemd QUEEN ZARA.this grote vrouw vertelde me dat mijn man was in de ban van de dame. Maar ze was in staat om de betovering te verbreken en mijn man eindigde de relatie met de dame binnen 48 uur en hij kwam terug om me te verontschuldigen voor alle wat hij deed en smeekte om mijn vergiffenis . Ik bid dat God de Almachtige zal blijven om u te gebruiken om te helpen andere people.Friends niet in stilte blijven, omdat ze zeggen: " Een gedeeld probleem EEN PROBLEEM IS HALF OPGELOST " Maar ik zeg een probleem gedeeld met deze Grote vrouw is " Een probleem definitief OPGELOST " omdat iemand als QUEEN ZARA heeft een oplossing voor al uw problemen , ongeacht het probleem neem dan contact met haar op haar e-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com ik ben gelukkig nu woon met mijn man en mijn 2 prachtige kinderen. QUEEN ZARA vertelde me dat ik kon ook contact met hem op een van de volgende problemen :

( 1 ) je ex terug willen .
( 2 ) Je hebt altijd nachtmerries .
( 3 ) Om te worden bevorderd in uw kantoor
( 4 ) Wilt u een kind .
( 5 ) Wil je rijk worden.
( 6 ) wilt houden je man / vrouw om altijd alleen van jou zijn .
( 7) financiële steun nodig .
8) Wil je de controle over je huwelijk
9 ) Wil je aangetrokken voelen tot mensen
11) Cure voor een ziekte.
Contact QUEEN ZARA vandaag en u zult blij zijn u deed . E-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com
Bedankt voor uw tijd .....
Anoniem zei…
NEEM JE TIJD OM MIJN KORTE getuigenis, die nuttig voor u OF EEN persoon in de buurt kunnen zijn voor jou LEZEN .
Hallo
Mijn naam is mevrouw Vera uit Londen. Ik wil deze korte getuigenis met de goede mensen van deze wereld te delen . Het kan nuttig zijn voor u op een of andere manier. Dit is mijn verhaal .
Mijn man denkt dat polygamie is niet verkeerd , hij is het zien van een ander meisje voor het afgelopen 1 jaar nu , en ik vertelde hem dat hij moet stoppen , maar hij zegt dat hij is verliefd op haar , ze hebben zelfs gesproken over samen geweest " FOREVER " alsmede
haar bij ons wonen . mijn man houdt nog steeds van me , hij spijt van krijgen in deze op de eerste plaats , maar niet bereid om break- up met haar , zegt hij als hij dat break- up , zal er geen andere relatie buiten hun huwelijk zijn. Dan leg ik uit en klagen bij mijn goede vriend genaamd GENADE , en ze contact met me op met een spell caster genoemd QUEEN ZARA.this grote vrouw vertelde me dat mijn man was in de ban van de dame. Maar ze was in staat om de betovering te verbreken en mijn man eindigde de relatie met de dame binnen 48 uur en hij kwam terug om me te verontschuldigen voor alle wat hij deed en smeekte om mijn vergiffenis . Ik bid dat God de Almachtige zal blijven om u te gebruiken om te helpen andere people.Friends niet in stilte blijven, omdat ze zeggen: " Een gedeeld probleem EEN PROBLEEM IS HALF OPGELOST " Maar ik zeg een probleem gedeeld met deze Grote vrouw is " Een probleem definitief OPGELOST " omdat iemand als QUEEN ZARA heeft een oplossing voor al uw problemen , ongeacht het probleem neem dan contact met haar op haar e-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com ik ben gelukkig nu woon met mijn man en mijn 2 prachtige kinderen. QUEEN ZARA vertelde me dat ik kon ook contact met hem op een van de volgende problemen :

( 1 ) je ex terug willen .
( 2 ) Je hebt altijd nachtmerries .
( 3 ) Om te worden bevorderd in uw kantoor
( 4 ) Wilt u een kind .
( 5 ) Wil je rijk worden.
( 6 ) wilt houden je man / vrouw om altijd alleen van jou zijn .
( 7) financiële steun nodig .
8) Wil je de controle over je huwelijk
9 ) Wil je aangetrokken voelen tot mensen
11) Cure voor een ziekte.
Contact QUEEN ZARA vandaag en u zult blij zijn u deed . E-mail : queenzarasolutiontemple@gmail.com
Bedankt voor uw tijd .....
Anoniem zei…
wat een prachtige wereld waarin we leven , ik betwijfel of dit nog spreukgebruiker hoe hij het deed !
Mijn mond is vol van getuigenis , Am alina mijn man verliet het huis voor twee jaar naar Zuid-Afrika voor een toerist , bedoelde hij een prostituee en hij werd betoveren door het meisje mijn man weigert om terug naar huis te komen , ik huil dag en nacht op zoek voor die me helpen, ik lees een krant over een krachtige spreuken genaamd Dr okojie en ik contact opgenomen met de spreuken om me te helpen mijn geliefde terug naar mij en hij mij vraagt ​​geen zorgen over te maken dat de goden we vechten voor mij .. hij vertelde me medio nacht, wanneer alle de geest in rust is zal hij een spreuk aan mijn geliefde terug om me te herenigen . en hij had in minder dan 3 dagen mijn man terug kwam naar me toe en begon te huilen dat ik voor hem vergeven , ik , ben zo blij voor wat dit spreukgebruiker deed voor
ik en mijn man .. contact op zijn e-mail drokojiehealinghome@gmail.com is de beste spreuken in de hele wilde wereld . hij is specialiesed in het oplossen van andere problemen, waaronder de volgende :
( 1 ) Als u wilt dat uw ex terug .
( 2 ) Heeft u altijd al slechte dromen .
( 3 ) U wilt worden bevorderd in uw kantoor .
( 4 ) U wilt vrouwen / mannen, lopende achter je aan.
( 5 ) Als je een kind wilt .
( 6) Als u financiële hulp nodig .
( 7) Als u wilt dat de genezing van HIV AIDS
nu contact met hem voor onmiddellijke oplossing van uw
problemen op Drokojiehealinghome@gmail.com
dank u
Anoniem zei…
Mijn naam is Lizzy , ik wil deze geweldige getuigenis van mijn leven te delen aan
een ieder . Ik was getrouwd met mijn man James Smith , ik hou zoveel van hem dat we
zijn getrouwd voor 8 jaar nu met twee kinderen . Hij ging op vakantie naar
Engeland, waar hij een ontmoeting met een dame genaamd Jenny , vertelde hij me dat hij niet langer
geïnteresseerd in ons huwelijk niet meer. Ik werd zo in de war en begon
op zoek naar hulp , alle moeite om hem terug te brengen is mislukt totdat ik ontmoette een oude
vriend belde Clara en ik vertelde haar over mijn probleem dan introduceren ze me
een man genaamd Dr IREDIA die een spreuk voor werp haar dat haar ex gebracht
terug naar haar binnen 3 dagen . Ik contacteerde Dr IREDIA om me te helpen terug te brengen van mijn
man en hij vraagt ​​me geen zorgen te maken dat de goden van zijn voorvaderen zal
vechten voor mij . Hij vertelde me door drie dagen zal hij herenigen mij en mijn man
samen . Na drie dagen van mijn man belde en vertelde me dat hij komt terug
naar zocht dingen met mij, ik was verrast toen ik zag hem en hij begon
smeken om vergiffenis . Op dit moment ben ik de gelukkigste vrouw op aarde
wat deze grote spreukgebruiker deed voor mij en mijn man , dan kunt u contact opnemen met dr.
IREDIA op een geestelijk probleem wat zo ooit , zijn bevoegdheden buiten
menselijk begrip, als je zijn hulp nodig heeft kunt u contact met hem opnemen via : drirediaherbalhome@gmail.com contact met hem NU VOOR DE oplossing voor de problemen hieronder vermeld.
( 1 ) Als u wilt dat uw ex terug .
( 2 ) Als je altijd slechte dromen .
( 3 ) U wilt worden bevorderd in uw kantoor .
( 4 ) U hebt een baan
( 5 ) Je wilt dat mannen / vrouwen te rennen achter je aan.
( 6 ) Als je een kind wilt .
(7) Je rijk wilt worden .
( 8) Als u financiële hulp nodig .
( 9) Voor familie problemen .
Mijn naam is Francisca Garrett .
Ik wil dit medium gebruiken om de wereld te vertellen over Doctor EZEKO die me geholpen bij het verkrijgen van mijn geliefde terug met zijn krachtige spreuk , mijn ex en ik waar het hebben misverstand dat leidde tot onze breuk hoewel ik ging naar haar meerdere malen smeken om te behagen vergeven en accepteren me terug omdat ik beledigd haar, maar elke keer dat ik ging ik voel me altijd dieper in pijn en kwelling , omdat ze altijd uit te lopen op mij en zou niet willen dat wat ik te vertellen om te luisteren , maar op 1 trouw dag als ik was aan het surfen i kwam over een getuigenis van een vrouw wier probleem was meer dan de mijne en toch Doctor EZEKO hielp haar met zijn ban , dus ik was blij en ook contact Doctor EZEKO om hulp via e-mail en vertelde hem mijn verhaal, maar het enige wat hij zei was dat ik zal veeg je scheuren met mijn ban zo gelukkig voor mij alles wil en net zoals hij beloofd en nu heb ik mijn verloofde terug kwamen en we zijn beiden gelukkig leven . er is niets Doctor EZEKO niet kunt doen met spellen en is net als ik beloof mijn zelf ik zal blijven getuigen op het internet van hoe Doctor EZEKO geholpen me.Are uw probleem groter is dan die van mij of minder ik geef je 100 % garantie dat Doctor EZEKO zal maakte een einde aan het met zijn krachtige spreuk , contact Doctor EZEKO voor hulp via e-mail trulygifted1@hotmail.com . Ben je daar op doorreis een van deze problemen hieronder contact Doctor EZEKO opgesomd om een einde te maken

( 1 ) Als u wilt dat uw ex terug .
( 2 ) Heeft u altijd al slechte dromen .
( 3 ) U wilt worden bevorderd in uw kantoor .
( 4 ) U wilt vrouwen / mannen, lopende achter je aan.
( 5 ) Als je een kind wilt .
( 6 ) Of als je wilt een voetballer
[7 ] win een zaak in de rechtbank
( 8) U wilt rijk worden . of je geld nodig
( 9) U wilt bind je man / vrouw voor altijd de jouwe.
( 10 ) Als u financiële hulp nodig .
( 11) Hoe je opgelicht en je wilt je verloren geld terug te krijgen
- U kunt contact met hem opnemen via : e-mail trulygifted1@hotmail.com
tucker stacey zei…
Mijn naam is stacey tucker.Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven dankzij de hulp Dr.Trust heeft bewezen aan me door helpt me mijn ex man terug met zijn magie en liefde spell. Ik was getrouwd voor 6 jaar en het was zo verschrikkelijk omdat mijn man was echt bedrog op mij en was op zoek naar een echtscheiding, maar toen kwam ik in Dr.Trust e-mail op het internet over hoe hij hulp zo veel mensen om hun ex terug en helpen vaststelling relationship.and maken mensen gelukkig in hun relatie te zijn. Ik legde mijn situatie aan hem en vervolgens zijn hulp maar tot mijn grootste verrassing hij vertelde me dat hij mij met mijn geval helpen zal en hier ben ik nu het vieren omdat mijn man verandering volledig voor goed heeft. Hij altijd willen worden door mij en niet kan doen zonder mijn huidige. Ik ben echt genieten van mijn huwelijk, wat een groot feest. Ik zal houden aan getuigen over het internet omdat Dr.Trust echt een echte spell caster is. DOEN u hulp nodig dan CONTACT arts TRUST NOW VIA E-mail: Ultimatespellcast@yahoo.com of bel +2348156885231 of ultimatespellcast@gmail.com. Hij is het enige antwoord op uw probleem en u voel me gelukkig in je relatie.
tucker stacey zei…
Mijn naam is stacey tucker.Dit is een zeer vreugdevolle dag van mijn leven dankzij de hulp Dr.Trust heeft bewezen aan me door helpt me mijn ex man terug met zijn magie en liefde spell. Ik was getrouwd voor 6 jaar en het was zo verschrikkelijk omdat mijn man was echt bedrog op mij en was op zoek naar een echtscheiding, maar toen kwam ik in Dr.Trust e-mail op het internet over hoe hij hulp zo veel mensen om hun ex terug en helpen vaststelling relationship.and maken mensen gelukkig in hun relatie te zijn. Ik legde mijn situatie aan hem en vervolgens zijn hulp maar tot mijn grootste verrassing hij vertelde me dat hij mij met mijn geval helpen zal en hier ben ik nu het vieren omdat mijn man verandering volledig voor goed heeft. Hij altijd willen worden door mij en niet kan doen zonder mijn huidige. Ik ben echt genieten van mijn huwelijk, wat een groot feest. Ik zal houden aan getuigen over het internet omdat Dr.Trust echt een echte spell caster is. DOEN u hulp nodig dan CONTACT arts TRUST NOW VIA E-mail: Ultimatespellcast@yahoo.com of bel +2348156885231 of ultimatespellcast@gmail.com. Hij is het enige antwoord op uw probleem en u voel me gelukkig in je relatie.
malawi12 zei…
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.