Bloemlezing uit de tweets van Paus Franciscus van de voorbije zomer (vertaald naar het Nederlands)




  • Jezus is de Goede Herder. Hij zoekt ons en is ons nabij, ook als we zondigen, vooral omdat we zondigen. (6 september 2014)
  • Ik bid elke dag voor  al de mensen die lijden in Irak. Bid samen met mij. (4 september 2014)
  • De Heer vergeeft ons altijd en begeleidt ons steeds. Het komt er voor ons op aan om ons te láten vergeven en om ons te láten begeleiden. (30 augustus 2014)
  • De liefde van God kan je niet meten. Die is mateloos (26 augustus 2014)
  • Laten we bidden opdat de Kerk heiliger en nederiger mag zijn. Dat ze van God mag houden door de armen, de eenzamen en de zieken te dienen. (17 augustus 2014)
  • De martelaren leren ons dat rijkdom, prestige en eer weinig belang hebben. De enige echte schat is Christus (16 augustus 2014)
  • Geweld kan je niet bestrijden met meer geweld. Heer, geef vrede aan onze wereld! (9 augustus 2014)
  • Als je niet God aanbidt dan ga je andere dingen aanbidden. Geld en macht zijn afgoden die vaak de plaats innemen van God. (2 augustus 2014)
  • De grote bedreiging voor onze huidige wereld is de individualistische droefheid die geboren wordt uit een gierig hart (22 juli 2014)
  • De Kerk is van nature missionair: zij bestaat opdat elke man en elke vrouw Jezus mag ontmoeten. (17 juli 2014)
  • Met God gaat niets verloren. Maar zonder Hem is alles verloren. (8 juli 2014)

Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk Dank U Inspirerende Pastor Nikolaas Sintobin SJ voor delen met ons Uwe lezers Inspirerende Teksten en Wijsheid van de Heer Paus Franciscus, en dank U voor de plaatje "Super Lieve enthousiasmerende mooie vogeltje met prachtig kruis sieraad".

Meest gelezen

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)