Bloemlezing uit de recente tweets van de Paus, in het Nederlands


Hieronder vindt u een bloemlezing uit de recente tweets van Paus Franciscus.

  • Laten we een plaats open laten aan tafel: een plaats voor diegene aan wie het nodige ontbreekt, voor wie eenzaam achtergebleven is. (7.1.14)
  • Beste jongeren, Jezus verlangt om jullie vriend te zijn en dat jullie overal rondom jullie heen de vreugde van die vriendschap doorgeven. (4.1.14)
  • God openbaart zich niet in de kracht of in de macht, wel in de zwakheid en in de kwetsbaarheid van een boreling. (2.1.14)
  • Laten we in de kribbe de diepe vreugde en de vrede zoeken die Jezus de wereld komt brengen. (31.12.13)
  • In het aangezicht van het Kind Jezus kunnen we het aangezicht van God aanschouwen. Komt, laten we aanbidden. (30.12.13)
  • Maria, onze moeder, is heerlijk mooi omdat zij vervuld is van genade. (28.12.13)
  •  Moge de vreugde van het Evangelie steeds in jullie harten vertoeven, in het bijzonder in deze Kersttijd. (27.12.13)
  • Voor de kribbe, bidden we in het bijzonder voor hen die vervolgd worden omwille van hun geloof. (26.12.13)
  • Op Kerstdag  komt Christus in ons midden. Het is het geschikte ogenblik voor een persoonlijke ontmoeting met de Heer. (25.12.13)
  • De Heer komt. Laten we Hem opwachten met een open hart! (24.12.13)
  • Kerst is vaak een luidruchtig feest. Het zal ons goed doen om wat de stilte in te gaan om de stem van de liefde te beluisteren. (23.12.13)
  • Laten we proberen om Kerstmis te beleven op een wijze die coherent is met het Evangelie door Jezus te verwelkomen in het hart van ons leven. (20.12.13)
  • Laten we bidden dat God ons de genade geeft om een wereld te zien waar nooit iemand hoeft te sterven van honger. (19.12.13)
  • Gods liefde is niet vaag. God kijkt elke man en elke vrouw, met naam en toenaam, liefdevol aan. (17.12.13)


Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk Dank U Pastor Nikolaas Sintobin SJ voor delen met ons twitter inspiratie van de Heer Paus Franciscus.
Geloof in Jezus Christus en God is uitgetest, is ontdekt, dat voor mij, ons velen, werkt en het ten goede komt aan alles en iedereen.
In tijdperk van bijvoorbeeld Kwantum Fysica heeft "zelfde waarde en bereikbaarheid,"
Bijvoorbeeld : " aan Jezus Christus, en God aanklikken, met onze Hart, en verbinden" en:
mijn leven heeft super extra dimensie.
Anoniem zei…
aanvulling alstublieft, op reactie van 9 januari 2014, 16:46, tekst: " ...aan Jezus Christus, en God aanklikken, met onze Hart, en verbinden " en: mijn leven heeft super extra dimensie."
citeer teksten van de "Wet van Trilling" "alles is energie". "Universele Liefde, en Universele Licht, hebben de hoogste frequentie".
e.c.
mijn redeneren: bijvoorbeeld: in mijn gebed doe ik overgave, loslaat de controle over mijn "ego" en daardoor mogelijkheid bestaat voor mij, mij verbinden met "mijn Hoger Zelf".
De Jezus Christus, God Liefde is Universeel, heeft hogere frequentie als Liefde, en de hogere frequentie van liefde de lagere frequentie van angst zal transformeren.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen