Om beter te snappen waarom Paus Franciscus zo houdt van de heilige Pierre Favre sj


Onderstaand gebed schreef de heilige Pierre Favre sj neer in zijn dagboek. Het is van een verrassende aktualiteit.


Op het feest van de heilige Evaristus, paus en martelaar, was ik om 3 uur ‘s morgens opgestaan. Ik ervaarde veel vreugde (…) bij het bidden voor de noden van de anderen. Achtereenvolgens vernoemde ik de christenen, de Joden, de Turken en de heidenen, de ketters alsook de doden. Ik dacht aan aan al de miserie van de mensen, hun zwakheden, hun zonden, hun stugheden, hun wanhoop en hun tranen, de rampen, de hongersnoden, de epidemies en de angsten, enz. 

Aan de andere kant, om eraan te verhelpen, Christus de Verlosser, Christus die leven brengt, die verlicht, die te hulp komt, barmhartig en meelevend is, Heer en God. Ik bad Hem met al de kracht die verscholen ligt in die namen en vroeg Hem om alle mensen te hulp te komen. 

Ik wenste en vroeg toen, met grote vreugde en met een heel nieuw gevoel, dat het me gegeven zou worden om eindelijk de dienaar te zijn van de troostende Christus, om dienaar te zijn van Christus die te hulp komt, die bevrijdt, geneest, verrijkt en versterkt, opdat ook ik, door Hem, velen zou mogen kunnen helpen.

Reacties

Anoniem zei…
Wat mooi om te vragen om tot je ware kern te komen. Een prachtig gebed.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)