Nikolaas Sintobin: een half uur dat mijn leven veranderde


Voor het eerste nummer van het tijdschrift van het Leger des Heils van 2014 werd ik geïnterviewd door Jurjen Sietsema. Graag enkele uittreksels voor u. (2/3)


 “Ik ben 25 jaar jezuïet en als ik de tijd bij elkaar optel waarin ik God werkelijk heb ervaren, heb ontmoet, dan is dat denk ik een half uur. Het zijn drie á vier momenten geweest en altijd in gebed. Eén keer een kwartier. Een andere keer vijf minuten. Noem het een godsontmoeting, maar qua ervaring was het een enorme diepe innerlijke vreugde op sleutelmomenten in mijn leven. Op momenten waarop ik met een keuze bezig was. Meld ik me aan bij de orde? Laat ik me tot priester wijden? Op die momenten. 

Ik heb geen kleuren gezien of stemmen gehoord. Niets van dat alles. Er was alleen die enorme blijdschap die sterker is dan je kunt uitleggen. Die moet je zelf ervaren hebben om het te kennen.”

Reacties

Anoniem zei…
ik heb dit zelf ook een paar keer mogen ervaren,het was overrweldigend om stil van te worden
Anoniem zei…
Dank U dat U met Uwe ontdekkingen en Uwe Bewustwording Uw Roeping volgen om Priester Pastor, Pedagoog, Inspirator worden, die Uwe ervaring met ons willen delen.
Uw Hoogbegaafde talenten gaven delen met ons.
Dank U Super Inspirerende Pastor Nikolaas Sintobin S.J. voor Uwe aanreiken aan ons, van Geniale Website
met Geniale Video's , www.verderkijken.org

Zo net heb ik bekeken video titel: " Learn To Fly "
Trefwoorden: Terugblik, Vertrouwen, Verlangen, Schoonheid, Opvoeden.

Voor mij en mijne en met vertrouwen geloof ik voor vele anderen is deze subtiel en ontroerend video met titel
" Learn To Fly " , een aanmoediging en inspiratie voor ons, om op "ontdekking reis gaan" met onze " binnenste gaven "
om onze verlangens ontdekken en met Goddelijke bijstand, die verlangens/roeping realiseren.
Anoniem zei…
Dank, dit is herkenbaar, ik ben ook bezig met zo'n keuze en ik ken die Vreugde die een duidelijke richtingwijzer is :-)
Leontien zei…
ja, innerlijke, intense vreugde en een soort helderheid.
Anoniem zei…
ja, na de sacramenten en de Matth. Passion.

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj