Het verschil tussen creativiteit en bedrog

In de serie ’t Hoeft niet altijd serieus te zijn.

Deze commercial was een succes. ’t Is te zeggen, heel wat mensen liepen erin. En dus deed het automerk van zich spreken. Wat uiteraard de bedoeling was.

Dat een loopje werd genomen met de waarheid nemen we er hier graag bij. 

Feit is wel dat er vaker een loopje wordt genomen met de waarheid. En niet altijd op een even onschuldige en openlijke wijze als hier.

Een vervelende vraag die zich hier aandient is: wanneer gaat humor over in bedrog? Of ruimer, hoe ver mag je gaan in “creativiteit” om je boodschap verkocht te krijgen?


Reacties

embharland zei…
Hmn je zal er in zitten!

Meest gelezen

De goede raad van Nikolaas Sintobin sj voor paus Leo - N. Sintobin sj te gast in de pauscast van de KRO-NCRV

Wat is het verschil tussen een gewoon mens en een heilige? - Een antwoord van Nikolaas Sintobin sj

Hoe handelen als je zeker gaat mislukken? - Citaat van Theresia van Lisieux

Botsen om jezelf te worden ... Waarom straffen bevrijdend kan zijn (10/10)

De weg van Maria - Leo Fijen in gesprek met Nikolaas Sintobin sj - Video

Podcast-interview met Nikolaas Sintobin sj over "God zelf ontmoeten" en over de net uitgegeven "Bijbel" van de geestelijke begeleiding

Als een zwerver je uitnodigt tot meer heiligheid - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Allerheiligen