Het verschil tussen creativiteit en bedrog

In de serie ’t Hoeft niet altijd serieus te zijn.

Deze commercial was een succes. ’t Is te zeggen, heel wat mensen liepen erin. En dus deed het automerk van zich spreken. Wat uiteraard de bedoeling was.

Dat een loopje werd genomen met de waarheid nemen we er hier graag bij. 

Feit is wel dat er vaker een loopje wordt genomen met de waarheid. En niet altijd op een even onschuldige en openlijke wijze als hier.

Een vervelende vraag die zich hier aandient is: wanneer gaat humor over in bedrog? Of ruimer, hoe ver mag je gaan in “creativiteit” om je boodschap verkocht te krijgen?


Reacties

embharland zei…
Hmn je zal er in zitten!

Meest gelezen

Een paplepelkatholiek ontdekt hoe je kan bidden met de Bijbel - Waarom zou je bidden met de Bijbel? (1/6) Een serie van Nikolaas Sintobin sj

Wat een klein kind Augustinus leerde over God - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor het feest van de Triniteit

Hoe kan je van bijbelgebed een leerschool in verlangen maken? - (3/6) Een serie van Nikolaas Sintobin sj

Bidden met de Bijbel als leerschool in "Jezus" - Een serie van Nikolaas Sintobin sj (4/6)

Hoe het komt dat bidden met de Bijbel mijn leven op zijn kop zette - Waarom zou je bidden met de Bijbel? (2/6) Een serie van Nikolaas Sintobin sj

Waarom je best vrij omspringt met de talrijke tips van Ignatius voor het bidden met de Bijbel (6/6) Een serie van Nikolaas Sintobin sj

Liefde kan vleugels geven - ontroerende animatiefilm

Een God die één en ook drie is. hoe moet je dat in Godsnaam verstaan? - Een uitleg door Nikolaas Sintobin sj