Het verschil tussen creativiteit en bedrog

In de serie ’t Hoeft niet altijd serieus te zijn.

Deze commercial was een succes. ’t Is te zeggen, heel wat mensen liepen erin. En dus deed het automerk van zich spreken. Wat uiteraard de bedoeling was.

Dat een loopje werd genomen met de waarheid nemen we er hier graag bij. 

Feit is wel dat er vaker een loopje wordt genomen met de waarheid. En niet altijd op een even onschuldige en openlijke wijze als hier.

Een vervelende vraag die zich hier aandient is: wanneer gaat humor over in bedrog? Of ruimer, hoe ver mag je gaan in “creativiteit” om je boodschap verkocht te krijgen?


Reacties

embharland zei…
Hmn je zal er in zitten!

Meest gelezen

Het echte schandaal van het christendom - Bernard Sesboüé sj

Advent, een vreemde en wellicht confronterende uitnodiging - Een nieuwe serie van Nikolaas Sintobin sj (1/4)

Wat als het bidden echt "niet leuk" is?

Durf jij de Advent aan in jouw leven? - Aangrijpend en bevragend advents-videootje

Wat Herman Van Rompuy ontdekte in mijn nieuwste boek: "Op het kompas van de vreugde"

Ook een haan kan overdrijven - wel heel bijzondere video

"Zie, Ik begin iets nieuws" - Geef anderen de kans om deel te nemen aan onze adventsretraite