Spreek jij/ik met mij/jou? Zeker weten? (Creativiteit in klei)


Hoe ga je met de ander het gesprek aan? Hoe ga je met de ander de relatie aan?

Vanuit welke houding? Wat is vruchtbaar? Wat niet?

En vooral, ben je bereid om daar conclusies uit te trekken?

De Tsjechische regisseur Jan Svankmajer heeft een heel eigen manier om deze vragen te stellen.

Reacties

Anoniem zei…
krachtige beeldtaal!
Anoniem zei…
Geniaal werkelijk. Parafrase van de Toren van Babel eigenlijk. Hij verwarde hun communicatie en alles ging kapot. Stuur hem door naar Obama!
embharland zei…
Obama heeft dit niet nodig, wijs persoon met zo'n enorm land.
Hoewel ik er kotsmisselijk van wordt lijkt het me een handleiding.
Anoniem zei…
Erg "lijfelijke" tongintro.
Mensen zijn er voor mekaar. Velen van ons hebben de mantra: me, myself and I.
Christenen spreken over, worden uitgenodigd tot "naasten"liefde: me, you and we, zonder rangschikking. Jij, ik, wij kunnen mekaar stimuleren en helpen om te leven met onze mogelijkheden en onmogelijkheden: droom van God.....