Hoe weet ik of ik Gods stem hoor of niet?



Onderstaand citaat verschijnt vandaag op www.gewijderuimte.org

Mensen vragen me de hele tijd: “Hoe weet ik of ik Gods stem hoor of niet?” Hoewel ik niet het antwoord heb op deze hamvraag, kan ik je wel het volgende meegeven: een manier om Gods stem te herkennen is om tijd te besteden aan het bidden met de Bijbel. De Bijbel is echt het woord van God en de stem van God. Als we ons oor willen afstemmen op Gods stem, waarom beginnen we dan niet met waarvan we weten dat het Gods woord is?

Denk er eens over na op deze manier. In een ruimte vol jonge kinderen weet ik zeker wanneer een van mijn eigen kinderen roept: “Mam!” of wanneer het een ander kind is. Waarom? Omdat ik uren en uren en uren heb geluisterd naar de stem van mijn kinderen. Mijn oor is heel fijn afgestemd op hoe hun stemmen klinken. Ik kan ook meestal onderscheiden welke van mijn kinderen me roept. Ik denk hier niet meer over na; het is gewoon iets dat van nature gebeurt wanneer je moeder bent – ons gehoor afstemmen op de stemmen van onze kinderen. Op dezelfde manier raken we als we doorgaan met mediteren met Gods woord meer en meer afgestemd op hoe Gods stem klinkt wanneer Hij tot ons spreekt.


Becky Eldredge

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen