Het laatste gebed van Kardinaal Martini


Gisterennamiddag is Carlo Maria Kardinaaal Martini sj overleden. Hij was aartsbisschop emeritus van Milaan en een wereldvermaard exegeet.

Onderstaand gebed schreef hij korte tijd voor zijn dood..


Ik dank God steeds opnieuw voor de wijze waarop Hij mijn leven begeleid heeft; voor de vele mensen die Hij gedurende al die jaren aan mijn zijde heeft geplaatst.

Mijn hele leven heeft me getoond dat God goed is en dat Hij voor elk van ons de weg voorbereidt.

Ik heb zoveel gekregen. Ik heb gegeven wat ik kon.

Werkelijk, ik ben een voldaan man. Ik kom nu voor Hem te staan.

Reacties

Anoniem zei…
Mooi, wat een eenvoud voor zo'n groot man.
Om van te leren.
Lea
joep Beliën te Zaltbommel zei…
Indrukwekkend gebed ; Lijkt me een moment van 'fascinosum et tremendosum': het besef om Recht voor de Levende God te komen staan!.. bij het Sterven--
Dat God 'mijn weg voorbereidt' , die ervaring kan ik niet zo delen met de Kardinaal--Ik ervaar meer dat God je een behoorlijke tijd kan laten dwalen voor-en tot-dat je het juiste spoor hebt gevonden......
eddy.desmet zei…
De kardinaal had een klare kijk op de huidige samenleving en een Kerk die hopeloos verouderd en mensenvreemd lijkt. Zijn gebed getuigt van een diep geloof en nederigheid ten aanzien van God.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen