"Gods droom over mijn leven": wat wil dat zeggen?


Niet alle wegen zijn goed voor mij.

Eigenlijk is er maar één die goed is voor mij,

dat is de weg die het sterkst aansluit bij wie ik in het diepst van mezelf ben, 

de weg waarop ik mezelf kan waar maken als wie ik in de wortel ben.

Dit te mogen doen brengt ook de sterkste levensenergie op.

 

Aangezien mijn diepste ik in God verborgen ligt, 

ligt ook die weg bij Hem geborgen.

Dat is het, en niets anders, wat bedoeld wordt met 

'Gods droom over mijn leven'. 

Gods droom over mij gaat niet buiten mij om.

Het is de droom die Hij mezelf laat dromen.

En Hij zal me die ook helpen waarmaken,

zo niet is Hij in tegenspraak met zichzelf. 

 

Als ik naar die droom zoek te leven, 

dan leef ik inderdaad 'toe Gode',

want die weg kan niet anders dan mij langs verschillende gebeurtenissen, 

ervaringen, ontmoetingen, zelfgave,

brengen tot de uiteindelijke ontmoeting met Hem, 

en overgave aan Hem.

 

Zo heeft ook Jezus geleefd.

Dat was zijn weg, 

en zo is Hij ook helemaal zichzelf geweest.

  

Een anonieme jezuïet

Reacties

Anoniem zei…
Heel mooi. Dank je wel.
annie zei…
Ja, dank je wel. Ik wil de tekst bijhouden!!!
Karin zei…
Wat mooi en bemoedigend. Dankjewel 🌞
Anoniem zei…
Ik hoop dat God tevreden is over mijzelf. Dat ik de weg die Hij voor mij geschapen heeft zeker volg 🙏. Dank u
Anoniem zei…
Het verwarmd mijn hart, mijn droom, mijn verlangen!
Bedankt!

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)