De meest recente tweets van Paus Franciscus, vertaald in het Nederlands


Hieronder vindt u een overzicht van de meest recente tweets van Paus Franciscus, vertaald in het Nederlands.

De strijd tegen het kwaad is hard en duurt lang; het is essentieel om te bidden met volharding en geduld. (2 november 2013)

De christen weet hoe om te gaan met moeilijkheden, beproevingen - zelfs mislukkingen - met sereniteit en hoop in de Heer. (31 oktober 2013)

Als de materiële dingen en het geld in het centrum van ons leven komen te staan, dan slokken ze ons op en worden we herleid tot slaven. (29 oktober 2013)

We zijn allen zondaars. Maar God geneest ons met de overdaad van zijn genade, zijn barmhartigheid en zijn tederheid. (28 oktober 2013)

Beste volgers, ik heb vernomen dat jullie nu met meer dan 10 miljoen zijn! Ik dank jullie heel hartelijk en vraag om voor mij te blijven bidden. (27 oktober 2013)

We zijn al te vaak deelgenoot aan de mondialisering van de onverschilligheid; laat ons veel eerder ernaar streven om een wereldwijde solidariteit te bouwen. (26 oktober 2013)

De wegwerpcultuur brengt heel wat bittere vruchten voort: van de verspilling van voedsel tot het isolement van vele bejaarde mensen. (25 oktober 2013)

Christen zijn betekent sterven aan onszelf, het kruis opnemen en het dragen samen met Jezus. Er is geen andere weg. (24 oktober 2013)

Het kruis spreekt niet over nederlaag, over mislukking; het spreekt over een Liefde die het kwaad en de zonde overwint. (22 oktober 2013)

Reacties

Anoniem zei…
Hartelijk dank U voor alle Tweets van de Heer Paus Franciscus.
Voor mij zijn deze Tweets uitstekend communicatie, voor mij onderwijs,
Voor mij leren begrijpen symbolen van Kruis Weg van Jezus, dat ik tot voor kort onbegrijpelijk vond.
de tweet van 22 oktober en van 24 oktober, zijn voor mij super leerzaam.
Hartelijk dank U en de Heer Paus Franciscus.
Anoniem zei…
aanvulling alstublieft op reactie 4 november 2013, 14:08.
Hartelijk dank voor tweets van Heer Paus Franciscus,
voor mij is dat een uitzicht, voor gaan begrijpen, betekenis "Christen zijn en Jezus".
In tweet van 22 oktober, is de "kruis dragen met Jezus" voor mij geweest een dierbare bijstaan in zijn ziek zijn.
In tweet van 24 oktober, " sterven aan onszelf" is voor mij: begrijpen "vallen en opstaan en van vallen leren".
Leren redenen over/van, een moeilijke relatie met dierbare door onvermogen in communiceren "waar de schoon wringt", te bespreken.
"Sterven" dus voor mij is AFLEREN van een "gewoonte" dat in de weg staat voor goede relatie.
"Sterven" is ook voor mij AFLEREN van: "bezitterig op mijn dierbare zijn",
en na "sterven van die gewoonte bezitterig op mijn dierbare zijn",
opnieuw gaan leven met leren, liefhebben onvoorwaardelijk en puur en in vertrouwen.
Anoniem zei…
aanvulling op reactie van 5 november 2013, 07:21.
" Christen zijn betekent sterven aan onszelf".
zo net gelezen in krant:titel in Opinie rubriek : Hebzucht zou getemd moeten te worden, niet nagejaagd.
is verteld hoe sommige bestuurders bij sommige Banken en andere sommige bedrijven gigantische geld naar zich "graaien" door "gokken", illusies kweken en dan gaan die bedrijven failliet!
en die bestuurders? die? die vertrekken met gigantische sommen geld in eigen zaak.
" Sterven door Afleren van gokken en graaien in bedrijven" door diegenen die dat praktiseren.
LEREN BUSINESS SPIRITUALITEIT

zo net gelezen in krant titel: "Werkgroep van het VATICAAN: Mensenhandel is een misdaad tegen de menselijkheid".
VATICAAN: berecht mensen handelaren internationaal."
p.s.
Hartelijk dank Super Inspirerende Werkgroep van het VATICAAN (ROOMS KATHOLIEKE KERK met de Heer PAUS FRANCISCUS EN ZIJNE), voor stem verheffen tegen mensenhandel.

Dus: mensenhandelaren moeten die hebzucht laten sterven
en leren Business Spiritualiteit.
Anoniem zei…
aanvulling voor reactie van 5 november 2013, 11:29,
tekst: " leren Business Spiritualiteit"
1 .Ik heb gelezen dat : "Het spirituele in de mens is het edelste wat hij zich maar kan voorstellen".
" Het edelste in jezelf opdiepen en zijn".

2. " Die bestuurders" die niet de belang van gemeenschap respecteren, "maar gokken met middelen van anderen voor eigen gewin, voor eigen grote bonus, door dat gokken illusies laten voor andere voorspiegelen, tot de bedrijf bankroet is."
Vervolgens vertrekken zij zelf, met gigantische sommen geld, zonder enige verantwoordelijkheid gevoel.

3. Die mensen handelaren die hebben geen enkele respect , voor andere mensen, die willen snel geld gaan verdienen en slaven maken en slaven uitbuiten.

Business Spiritualiteit begint met goed ethiek.
basis voor goed ethiek is in alle religies vermeld tekst ongeveer zo: "doe voor de ander dat niet,
wat je zelf zou niet willen, dat voor jou door anderen gedaan zouden worden."

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen