Hoop


In Vlaanderen heb je drie rusthuizen voor jezuïeten. Toegegeven, er zijn meer opwindende plaatsen. Maar ik kom er graag.

De sfeer is er goed. Er wordt veel gebeden; voor roepingen, voor de intenties van de wereld, of zo maar. Het ontroert me als ik al die oude heren in de kapel zie. Wat is er mooier dan een mens die bidt.

Het meeste raakt me de sfeer van broederliefde. Zo'n verschillen, tussen die mensen. Op alle mogelijke vlak. Het zal wel niet elke dag makkelijk zijn. Maar ze zorgen voor mekaar. En goed. Soms lange jaren. "Vrienden in de Heer", zou Ignatius hen noemen.

Ik merk dat dit mijn keuze voor religieus leven bevestigt en versterkt. Als medebroeders zó oud kunnen worden, dan kan dit maar omdat leven in de Sociëteit van Jezus hen heeft doen uitgroeien tot gelukkige mensen.

Er is reden tot hoop.

Reacties

Anoniem zei…
Goeiedag Wij zijn op zoek naar een rusthuis te Zottegem of omgeving waar enkel Paters Jezuïeten verblijven. Zou u zo goed willen zijn ons daarvan het volledig adres te geven aub? Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten.   Lode Bogaerts Kwade dries 12 8501 Kortrijk.
Nikolaas zei…
Beste,

Dit is het adres:

Jezuïetenhuis Sint-Jozef
Drongenplein 26
9031 Drongen

tel: 09.226.52.26

Vriendelijke groet

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen