Bloemlezing uit de meest recente tweets van Paus Franciscus


Hier vindt u een bloemlezing uit de meest recente tweets van Paus Franciscus.


  • Een christen brengt anderen vrede. En niet alleen maar vrede. Ook liefde, goedheid, trouw en vreugde. (15 november 2014)
  • De oorlog vernietigt, doodt, verarmt. Heer, geef ons uw vrede. (13 november 2014)
  • Werken is zo belangrijk: voor de menselijke waardigheid, om een gezin te vormen, voor de vrede! (11 november 2014)
  • Ik vraag aan alle mensen van goede wil om bij te dragen tot een cultuur van ontmoeting, solidariteit, vrede. (9 november 2014)
  • De Kerk is altijd onderweg, op zoek naar nieuwe wegen om het Evangelie te verkondigen. (8 november 2014)
  • Onverschilligheid tav wie in nood verkeren is onaanvaardbaar voor een persoon die zich christen noemt. (6 november 2014)
  • Nederigheid helpt om de last van anderen te dragen. (4 november 2014)
  • Hoeveel goed kunnen we niet doen door het goede voorbeeld te geven en hoeveel kwaad door hypocrisie. (1 november 2014)
  • De hoofdtaak van de Kerk is om te evangeliseren, om de Goede Boodschap te brengen aan iedereen. (30 oktober 2014)
  • Laten we de mensen helpen om de vreugde te ontdekken van de christelijke boodschap: een boodschap van liefde en barmhartigheid. (28 oktober 2014)
  • Het Kruis van Jezus toont de kracht van het kwaad maar ook al de kracht van de barmhartigheid van God. (25 oktober 2014)
  • Het gezin is de plaats waar wij ons vormen als persoon. Elke familie is een bouwsteen die de samenleving opbouwt. (21 oktober 2014)
  • Wil het geloof gezond en stevig zijn, dan moet het zich voortdurend voeden aan het Woord van God. (21 oktober 2014)
  • Om de wereld te veranderen moet je goed doen aan wie niet in staat is om iets terug te geven.



Reacties

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj