Podcast-interview met Nikolaas Sintobin sj over internet, waarheid en communicatie, in het voetspoor van paus Franciscus


Op 12 oktober was ik in Brussel te gast op de micro-synode van jonge christenen over de digitale wereld. Ik gaf er vorming over communicatie in tijden van internet.

Na afloop werd ik geïnterviewd. Hieronder vind je de podcast. Ik kom aan het woord vanaf 9:45 tot 26:35. Ik spreek er uitvoerig over de communicatie van paus Franciscus, hoe je betrouwbare informatie kan vinden op internet, wat voor de mij de meest indrukwekkende ervaringen zijn geweest en over vele andere dingen. Het interview is in het Frans.

Reacties

e.harland-hazebroek zei…
Dank U wel. Ga straks luisteren, de moeite meer dan waard.
e.harland-hazebroek zei…
Een prettig interview.
Wat betreft de Paus, inderdaad "voor alle leeftijden, inspirerend.
Het vertrouwen komt ook door zijn houding.
Ouderen kunnen daar van leren door zich niet te concentreren op hun leeftijd maar op de omgeving: ze hebben een boodschap te delen met jongeren, als dat niet belerend is wordt het graag gedeeld.
Succes met internet. Goed dat priesters er steeds meer gebruik van maken: positieve en handelbare boodschappen.
Kathleen zei…
Deze reactie is verwijderd door de auteur.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen