"Eilandjes van ongeloof": een bloemlezing van de laatste tweets van paus Franciscus


Een bloemlezing uit de tweets van paus Franciscus van de voorbije dagen.

Allemaal hebben we in ons hart eilandjes van ongeloof. Laten we de Heer zeggen: Ik geloof. Kom mijn ongeloof te hulp.

Wonderen gebeuren. Toch is er gebed nodig. Gebed dat moedig is, dat strijdt en volhardt. Geen louter vormelijk gebed.

Draag ik de evangelieboodschap van verzoening en liefde uit naar de plaatsen waar ik leef en werk?

Wie wil leven volgens het Evangelie moet vechten tegen egocentrisme. Het Evangelie is vergeving en vrede; het is Liefde die komt van God.

De Heilige Geest verandert en vernieuwt ons. Hij brengt harmonie en eenheid en geeft ons moed en vreugde voor onze zending.

Is ons leven echt doordrenkt van Gods aanwezigheid? Wat is er zoal dat in mijn leven  elke dag de plaats neemt die voorbehouden is voor God?

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen