Bart vertelt waarom hij toch blij is bij de dood van opa


Gisteren postte ik de homilie bij de uitvaart van opa Jean. Vandaag deel ik met u het gedichtje dat zijn kleinzoon, Bart, 11 jaar, schreef voor het gedachtenisprentje.

 Liefste opa.

Vorige week speelden we samen badminton.
Je kon het zo goed dat ik telkens verloor.

Nu verlies ik opnieuw. Ik verlies mijn opa,
mijn beste vriend. Hij is onvervangbaar.

Maar toch ben ik blij. Ik ben blij
dat ik zo een lieve, fantastische opa heb gekend,
die bovendien nog zo veel kon.

Nu vieren we feest. Niet dat we het leuk vinden.

Maar we vieren feest in opa’s plaats.
Want nu is hij blij dat hij in de hemel is, het paradijs.

Ik zal je nooit vergeten, opa. Want ik zie je graag.


Bart

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)