Waarom voortdurende kalmte en rust gevaarlijk kunnen zijn
Link ophalen
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Andere apps
In huizen waar steeds kalmte en ongestoorde rust hangt, zal
dit wel zo blijven. Maar het ene of het andere kwaad zal zich er nestelen.
Ignatius van Loyola
Link ophalen
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Andere apps
Reacties
Anoniem zei…
Hartelijk Dank U Pastor Nikolaas Sintobin S.J. voor Wijsheid, Inspiratie citaat, ignatiaanse spiritualiteit.
Idee voorstel a.u.b. als is toegestaan: ik voel mij " geroepen" om " te roepen" in Rooms Katholieke Kerk, om Jezus die levende is Levende hele jaar introduceren. " Dat Kruis met dat dramatisch vastgenageld levenloze lichaam aanschouwen " en blijven mensen vertellen dat dat " Jezus was, is " is Jezus te kort doen mijn gevoel. Van harte heb ik wishful thinking dat na Pasen dat ' logo van RKK " zal veranderen. Een RKK Kerk binnen komen, is voor velen jonge personen, een schrik oplopen van dat " angstaanjagende Kruis met dat levenloze dramatisch hangende gestorvene". Wij alle Mensen nodig hebben Jezus, om te roepen ons helpen ons " beteren" , wetende dat na gebed, Jezus levende nabij is. Als Jezus LEVENDE NABIJ KAN ZIJN, IS HIJ moet die van dat kruis eraf! m.i.
Anoniem zei…
Alstublieft aanvulling op thema: JEZUS vandaag is " Levend" Jezus ".
als toegestaan is citeer deel tekst: titel: " Het Evangelie van Judas - verrader of uitverkoren discipel? " " Het Judasevangelie bevestigt dat het oorspronkelijke Christendom anders was dan wat de kerken nu belijden. Het maakt het plausibeler dat het Christendom een variant van de mysteriereligie is.
Jezus en Judas zijn aspecten in de mens: Jezus stelt het geestelijk/goddelijke voor, Judas is de persoonlijke mens.
Wanneer het Christus - licht feller in ons schijnt, wordt ook de Judas in ons verlicht en dus sterker.
"......." Historische Jezus" Wat opvalt bij de verschillende commentaren op het Judasevengelie is de kwestie of de erin voorkomende Jezus dezelfde is als de 'historische ' Jezus. ".......over de historische Jezus niets bekend is. "......." is over Jezus geen enkel historisch bewijs. Geen enkele tijdgenoot van hem, geen enkele geschiedschrijver, of die nu van joodse of Romeinse afkomst is of tot een andere groep behoorde, maakt met één letter gewag van het bestaan van een zekere Joshua of Jezus, ".........."........" "....................." " Wie is Jezus? " Jezus is dus enerzijds het symbool van de esoterische Leraar, de Leraar uit een Mysterieschool. Maar hij stelt nog meer voor.............."Aeonen"........."Er is een hoogste beginsel, vaak God de Vader genoemd, ..........." God de Vader - een symbool voor het Grenzenloze - een hiërarchie van werelden............"als je Jezus ziet als een kracht in ons, dan is hij inderdaad onze redder........." "..........." Al met al geeft het Evangelie van Judas ons voldoende aanwijzingen het Christendom in een geheel ander licht te beschouwen dan nu gebruikelijk is. Niet door geloof in het dogma dat Jezus voor onze zonden gestorven is, worden we zalig. We moeten zelf ons geestelijke deel ontwikkelen en aldus zelf onze zaligheid verwerven. In dit opzicht verschilt het Christendom niet van welke andere godsdienst dan ook ". (e.c.Bron: Luc.Nr.5/ 2006 / 68-73 / Barend Voorham / ).
Anoniem zei…
aanvul. laatste regel: (e.c.Bron: Luc.Nr.5/ 2006 / 68-73 / Barend Voorham / ). Bij deze Artikel zijn 17 referenties toegevoegd op bladzijde 73. citeer Referentie nr.1. 1. Op de site van National Geographic staat een Engelse vertaling van het Evangelie van Judas. The Gospel of Judas, vertaald uit het Koptisch door Rodolphe Kasser, Marvin Meyer en Gregor Wurst in samenwerking met Francois Gaudard. www.nationalgeographic.com/lostgospel/_pdf/GospelofJudas.pdf. In dagblad Trouw van 12 april 2006 verscheen een Nederlandse vertaling van Lodewijs Dros. Die vertaling staat op internet: www.vroegekerk.nl/content.php?d=87 (e.c. Referenties, 1 van 17).
Anoniem zei…
aanvul.a.u.b. op reactie van 14 maart 2014, 19:23, citeer alstublieft deel uit een subtitel van Artikel: Subtitel: " Christus en Judas in ons" .......religieuze verhalen geen historische verslagen van feitelijke gebeurtenissen. Het zijn mythen. Mythen vertellen in symbolentaal een verhaal. Soms verwijst dat verhaal op versluierende wijze naar een historische gebeurtenis in de menselijke evolutie, maar het heeft ook betrekking op de mens, elk mens. .........".... .....Een mens is een samengesteld wezen. In ons zitten verschillende levende elementen, zoals de persoonlijkheid, en zelfs het dierlijke. Maar we zijn meer dan allen een persoonlijke mens. In ons leeft een goddelijkheid, die door mystici van alle culturen is ervaren, zij het dat alle er een andere naam aan geven. ....." "........In het Grieks werd deze inherente god in ons Christos genoemd, wat in het Latijn Christus werd. In elk mens schijnt de Christus. ..........." ".....als we beseffen dat elk individu door een beroep te doen op zijn geestzijde, in zichzelf moeilijkheden en beproevingen oproept. En die moeilijkheden moet hij overwinnen. Als je je voorneemt iets goeds te doen, een daad van opoffering te plegen, dan roep je krachten in je op die daaraan tegengesteld zijn. Onze zelfzuchtige neigingen fluisteren ons dan toe: " Waarom doe je dat? Anderen doen het toch ook niet. Je kunt de hele wereld niet verbeteren. Denk ook eens aan jezelf" . Geven we wel of geen gehoor aan deze zelfzuchtige neigingen? Zonder strijd, zonder inspanning, is er geen verdienste. ................." en dat betekent dat elke Judas ook een Christus kan worden." ............".....". ( e.c. deel tekst uit artikel titel: " Het Evangelie van Judas - verrader of uitverkoren discipel? "/Luc.Nr.5 / 2006 / 68-73 / Barend Voorham / ).
Anoniem zei…
Dag dromen delen alstutblieft. 1. Vandaag op Nederlandse televisie kwaliteit programma, een bekwaam Heer Presentator - gesprek leider van elke week belangrijke schrijvers ontmoeting, in dat programma bespreken boek van de Gast Schrijver. Vandaag is schrijver wetenschapper die aan woord was, over interessante onderwerpen vertellen en o.a. een onderwerp was "schaamte" . Bijvoorbeeld kinderen die gepest zijn op school om een of andere redenen (niet juist, niet terecht), en/of kinderen niet geaccepteerd worden bij , bij "een" " groep " , kunnen later "lopen in hun binnenste met schaamte". Later in leven deze kinderen als volwassenen nodig hebben goede therapeut. Therapeut die zou zelfvertrouwen helpen in die volwassenen opbouwen om in leven stevig en liefdevol "staan".
Mijn dag droom is dat dat met huidige De Heer Paus Franciscus en ZIJNE, die " therapeut " zou omgang met Kerk zijn " . Kinderen en volwassenen zelfvertrouwen kunnen opbouwen die niet heeft , en behouden die zelfvertrouwen heeft. Vraag: HOE: Antwoord: om in taal van RKK kerk dat opbouwende zelfvertrouwen benadrukken.
Kerk heeft nodig grote schare fans. ( " gelovige die gelovige is" en volgelingen uit Idealen). Fans, dat zijn mensen die trouw blijven voor hun voorbeeld Ideal, die niet behoeven " altijd bekeerd woorden", als Fans, voor die Kerk uit Idealen willen met hun Hart en Ziel zijn, dat is goed genoeg. Voor al die personen en voor alle personen, " Kerkelijke taal " zou goed doen in liefdevolle bewoordingen.
" Mijn FANS U, Jij bent een Goddelijke, beautiful, Ik hou van Jou, Jij bent stralend Licht, Jij hebt een onbegrensde mogelijkheden te worden wat je zou willen worden, Jij bent altijd waardig, Jij bent Geliefd. m.i. "tijd om lief hebben en niet straffen en niet na beneden duwen, maar in waarde verhogen, elke ieder klein of groot ". Jezus zou dat meteen weten en gelukkig zou zijn. m.i.
Anoniem zei…
Kalmte en rust in een huis zou best geworteld zijn in het leven zelf dat in die diepste punten van rust en uitgestrektheden van kalmte toch altijd in beweging is. Dat houdt een voortdurende alertheid in die ontbreekt in kalmte en rust die in andere zaken zijn wortels vind. Zoals desinteresse of een ongeordende behoefte aan privacy. In die verstarring vindt het kwaad ingang. Sonja Arbeel.
Iedereen raakt wel eens verstrooid tijdens het gebed. Daar is niets ongewoons aan. Blijven ze je lastigvallen houd er dan rekening mee dat er verschillende soorten verstrooiingen zijn. Gaat het om mensen om wie je geeft, die ziek zijn of het moeilijk hebben, maak dan van die verstrooiing je gebed. Dat is op dat moment belangrijker dan te blijven vasthouden aan de Schrifttekst waarmee je het gebed bent ingegaan. Zijn het verstrooiingen die je van de Heer wegtrekken, richt je dan tot Hem en erken dat je nog zwak bent of op jezelf gekeerd. En herneem dan de tekst. Hoe meer tijd je genomen hebt om tot innerlijke rust te komen bij het begin van het gebed, hoe kleiner het risico op verstrooiingen – ook al kun je ze nooit helemaal van te voren uitsluiten. Mark Rotsaert sj
Voor de glossy LFK schreef ik een overweging over vertrouwen. In deze serie bied ik enkele uittreksels aan. (5/6) Hoe kan je te weten komen wat voor jou weg is naar meer geluk? Ook daar geeft de ervaring van Stefan een bijzondere hint. En zo komen we opnieuw uit bij het vertrouwen. Als ik Stefan goed begrijp, maakt hij onderscheid tussen twee mogelijke sporen. Het eerste is dat van de wil . Dan gaat het over allerhande doelen of uitdagingen die je je zélf stelt in je leven. Vaak omdat men meent dat die belangrijk zijn. Dat is waar ik zonet over schreef. De ervaring van Stefan is dat dit willen hem niet gelukkig maakt en dat het niet dat is dat hem, niettegenstaande alles, opnieuw tot een blij man heeft gemaakt. Het tweede spoor waar Stefan het over heeft is dat van het vertrouwen. Van het zich toevertrouwen aan iets of iemand buiten hem. Hij noemt het liefde , een sprankelend gevoel van leven , levensenergie die naar me toe komt enz. Hier herken ik ook mijn eigen ervar...
Hieronder vind je mijn homilie voor deze zondag. Vijfentwintigste zondag door het jaar, C : Amos 8,4-7 1 Timoteüs 2,1-8 Lucas 16,1-13 Mijn eerste taak als jezuïet is internetpastoraat. Het wereldwijde web is mijn tweede thuis geworden. Een thuis omdat het voor mij een voorkeursplek is waar ik het Evangelie mag ontdekken en op mijn beurt doorgeven. Het internet heeft ook schaduwzijden. Een daarvan is dat het internet nooit vergeet. Het feit dat er thans zoveel schandalen aan het licht komen, heeft hier mee te maken. Het internet is onverbiddelijk. Wat er eenmaal op staat, kan je er nauwelijks vanaf krijgen. Ik moest hieraan denken toen ik de lezing uit Amos las. De profeet klaagt er de praktijken aan waarmee kooplui arme mensen bedriegen. Geen van hun daden zal Ik ooit vergeten!, horen we God zeggen. “ Goed zo!” , was mijn spontane reactie. Onrechtvaardigheid moet gestraft worden. Als ik hier echter even over nadenk, gaat mijn hevigh...
Luistervriendelijk spreken, hoe doe je dat? Een ignatiaans perspectief door Nikolaas Sintobin sj. 2/5 Spreken Er is echter nog een andere voorwaarde opdat er geluisterd kan worden. De ander dient te spreken. Meer in het bijzonder, dient hij of zij zo te spreken dat het luisteren erdoor niet alleen wordt mogelijk gemaakt, maar dat het ook nog eens wordt bevorderd. Hoe kan je zo spreken dat je verhaal niet de indruk geeft een aaneenrijging te zijn van gemeenplaatsen die je net zo goed op Facebook kan lezen? Hoe kan je echt iets over je binnenkant vertellen zonder dat de luisteraar zich ongewild een voyeur voelt? Hoe kan je, als het jouw beurt is, zó spreken dat jouw inbreng een behapbare bijdrage wordt zonder dat de andere leden zich door de opeenvolgende verhalen meegesleurd voelen in een overweldigende tsunami van informatie? In de komende blogs geef ik vier tips omtrent luistervriendelijk spreken . 1. Spreek vanuit jezelf. Spreek van...
Het lijkt niet mogelijk. Toch gebeurt het hier – al dan niet in scène gezet. Kunnen armoede en miserie samengaan met schoonheid? Wat denk jij? Klik hier om deze video te bekijken of klik op onderstaande afbeelding
Vooraleer zijn studies aan te vatten, wilde de jonge man gerustgesteld worden door zijn meester. “Kan u mij leren wat het einddoel is van het leven?” “Neen, dat kan ik niet”, antwoordde de meester. Kan u me dan tenminste iets zeggen over de zin van het leven?” “Neen, dat kan ik niet.” "Kan u me wat onderrichten over de betekenis van de dood en van het leven ná de dood?” “Neen, dat kan ik niet.” Minachtend ging de jonge man weg. De leerlingen waren onthutst. Ze vonden dat hun meester zich niet van zijn beste kant had getoond. De meester zei hun op vaderlijke toon: “wat voor zin heeft het om de aard en de zin van het leven te doorgronden als je er nog nooit van geproefd hebt? Ik verkies dat je je gebakje opeet, eerder dan dat je er allerhande bespiegelingen over maakt.” Anthony de Mello sj Anthony de Mello sj (1931 – 1987) was een Indisch jezuïet en psychotherapeut. Hij had veel aandacht voor de dialoog tussen de ignatiaanse spiritualitei...
Een tijd geleden verscheen op de theologenblog onderstaande overweging van mijn hand: Geloof jij in engelen? Hieronder vind je een uittreksel alsook een link naar de volledige tekst. ... In onze tijd klinkt het vreemd te spreken over geesten en engelen. Er zijn goede redenen om hier omzichtig mee om te gaan. Voor je het weet verlaat je helemaal het domein van het christelijk geloof. Tegelijk weten we dat ze een Bijbels gegeven zijn en dat ze in de christelijke traditie best hun plaats hebben. Zo is er in de Rooms-Katholieke Kerk op 29 september het feest van de aartsengelen. Wat kan je hier vandaag mee? Het getuigenis van Pierre Favre sj spreekt me sterk aan. Meer nog, ik vind het uitdagend en oproepend. Zijn geloof in engelen en geesten heeft niets te maken met vreemde esoterische wezens, al of niet met kleurrijke vleugels. Het is wel een beeld dat hij gebruikt om een fundamenteel aspect van zijn geloofservaring te benoemen. Favre gelooft voluit in Gods voorzienende liefde voor elke ...
Mag ik in mijn gebed alleen maar liefdevolle, vrome gedachten en gevoelens koesteren. Is het verkieslijk dat ik negatieve gedachten en gevoelens censureer? Het antwoord op deze vraag is eenvoudig. God kent je beter dan jij jezelf kent. Het is daarom niet alleen toegelaten, het is zelfs wenselijk dat je voor Hem komt zoals je bent, zoals je je voelt en met wat je op dat moment te zeggen hebt. Alle maskers mogen naar omlaag. Als je verlangt dat Gods Geest gedurende je gebed in jou kan bidden, dan is het wenselijk dat je vensters en deuren wijdopen zet. Dat je je toont zoals je bent, op dit ogenblik. Anders wordt de ontmoeting moeilijk. Alles wat menselijk is mag dan ook aan bod komen in je gebed. Kijk maar naar de psalmen, het hart van het getijdengebed van de Kerk. Het hele palet van de menselijke gevoelens wordt erin verwoordt. Van de meest verfijnde en hoogstaande, tot de meest gruwelijke en schrikwekkende. God kan ons maar bekeren in de mate dat wij ons aan He...
Luistervriendelijk spreken, hoe doe je dat? Een ignatiaans perspectief door Nikolaas Sintobin sj. 1/5 Luisteren In de ignatiaanse traditie wordt veel belang gehecht aan het luistergesprek: een gesprek waarbij de deelnemers iets delen over hun persoonlijke ervaring en onderscheiding. Bij het nadenken hierover wordt doorgaans vooral aandacht besteed aan het luisteren. Dat is geen toeval. De ervaring leert dat luisteren eisend is. Het vraagt om tot op zekere hoogte jezelf los te laten. Dat is de voorwaarde om het zwaartepunt bij de ander te kunnen leggen. Het is een vereiste om hem of haar echt te kunnen begrijpen. Luisteren vooronderstelt ook om je eigen inzichten, ervaringen, argumenten, kennis even te laten voor wat ze zijn, hoe rijk en subtiel ook. Zo kan het stiller worden in jezelf. Het maakt je meer ontvankelijk. Dan wordt het mogelijk om zo te luisteren dat je beter kan achterhalen wat die ander nu eigenlijk wil zeggen. Soms legt die ander verschillende accenten als ji...
Voor de glossy Liefke schreef ik een overweging over vertrouwen. In deze serie bied ik enkele uittreksels aan. (6/6) Een laatste vraag die ik wil behandelen is hoe je dan dat sprankelend gevoel van leven wel op het spoor kan komen. Hoe te achterhalen, anders gezegd, waaraan je je wel en waaraan je beter niet toevertrouwt? Dan komen we op het terrein van de gehoor-zaamheid, van het luisteren, van het leren onderscheiden in je hart waar die - vaak stille - vreugde wel of niet aanwezig is. Luisteren kan maar als het voldoende stil is om je heen. Als je jezelf de tijd en de ruimte gunt om stil te vallen en om aandacht te geven aan wat zich afspeelt in je diepere affectieve bedding. Vertrouwen is een levenslang avontuur. Het wordt je gegeven. Aan jou om het te omarmen. Nikolaas Sintobin sj
Reacties
Idee voorstel a.u.b. als is toegestaan:
ik voel mij " geroepen" om " te roepen" in Rooms Katholieke Kerk, om Jezus die levende is Levende hele jaar introduceren.
" Dat Kruis met dat dramatisch vastgenageld levenloze lichaam aanschouwen " en blijven mensen vertellen dat dat " Jezus was, is " is Jezus te kort doen mijn gevoel.
Van harte heb ik wishful thinking dat na Pasen dat ' logo van RKK " zal veranderen.
Een RKK Kerk binnen komen, is voor velen jonge personen, een schrik oplopen van dat " angstaanjagende Kruis met dat levenloze dramatisch hangende gestorvene".
Wij alle Mensen nodig hebben Jezus, om te roepen ons helpen ons " beteren" , wetende dat na gebed, Jezus levende nabij is.
Als Jezus LEVENDE NABIJ KAN ZIJN, IS HIJ moet die van dat kruis eraf!
m.i.
als toegestaan is citeer deel tekst:
titel: " Het Evangelie van Judas - verrader of uitverkoren discipel? "
" Het Judasevangelie bevestigt dat het oorspronkelijke Christendom anders was dan wat de kerken nu belijden.
Het maakt het plausibeler dat het Christendom een variant van de mysteriereligie is.
Jezus en Judas zijn aspecten in de mens: Jezus stelt het geestelijk/goddelijke voor,
Judas is de persoonlijke mens.
Wanneer het Christus - licht feller in ons schijnt, wordt ook de Judas in ons verlicht en dus sterker.
"......." Historische Jezus"
Wat opvalt bij de verschillende commentaren op het Judasevengelie is de kwestie of de erin voorkomende Jezus dezelfde is als de 'historische ' Jezus.
".......over de historische Jezus niets bekend is. "......." is over Jezus geen enkel historisch bewijs.
Geen enkele tijdgenoot van hem, geen enkele geschiedschrijver, of die nu van joodse of Romeinse afkomst is of tot een andere groep behoorde, maakt met één letter gewag van het bestaan van een zekere Joshua of Jezus, ".........."........"
"....................."
" Wie is Jezus? "
Jezus is dus enerzijds het symbool van de esoterische Leraar, de Leraar uit een Mysterieschool.
Maar hij stelt nog meer voor.............."Aeonen"........."Er is een hoogste beginsel, vaak God de Vader genoemd, ..........." God de Vader - een symbool voor het Grenzenloze - een hiërarchie van werelden............"als je Jezus ziet als een kracht in ons, dan is hij inderdaad onze redder........."
"..........." Al met al geeft het Evangelie van Judas ons voldoende aanwijzingen het Christendom in een geheel ander licht te beschouwen dan nu gebruikelijk is. Niet door geloof in het dogma dat Jezus voor onze zonden gestorven is, worden we zalig.
We moeten zelf ons geestelijke deel ontwikkelen en aldus zelf onze zaligheid verwerven. In dit opzicht verschilt het Christendom niet van welke andere godsdienst dan ook ".
(e.c.Bron: Luc.Nr.5/ 2006 / 68-73 / Barend Voorham / ).
Bij deze Artikel zijn 17 referenties toegevoegd op bladzijde 73.
citeer Referentie nr.1.
1. Op de site van National Geographic staat een Engelse vertaling
van het Evangelie van Judas. The Gospel of Judas, vertaald uit het Koptisch door Rodolphe Kasser, Marvin Meyer en Gregor Wurst in samenwerking met Francois Gaudard.
www.nationalgeographic.com/lostgospel/_pdf/GospelofJudas.pdf.
In dagblad Trouw van 12 april 2006 verscheen een Nederlandse vertaling van Lodewijs Dros. Die vertaling staat op internet: www.vroegekerk.nl/content.php?d=87
(e.c. Referenties, 1 van 17).
citeer alstublieft deel uit een subtitel van Artikel:
Subtitel: " Christus en Judas in ons" .......religieuze verhalen geen historische verslagen van feitelijke gebeurtenissen. Het zijn mythen.
Mythen vertellen in symbolentaal een verhaal. Soms verwijst dat verhaal op versluierende wijze naar een historische gebeurtenis in de menselijke evolutie, maar het heeft ook betrekking op de mens, elk mens. ........."....
.....Een mens is een samengesteld wezen. In ons zitten verschillende levende elementen,
zoals de persoonlijkheid, en zelfs het dierlijke.
Maar we zijn meer dan allen een persoonlijke mens. In ons leeft een goddelijkheid, die door mystici van alle culturen is ervaren, zij het dat alle er een andere naam aan geven. ....."
"........In het Grieks werd deze inherente god in ons Christos genoemd, wat in het Latijn Christus werd.
In elk mens schijnt de Christus. ..........."
".....als we beseffen dat elk individu door een beroep te doen op zijn geestzijde, in zichzelf moeilijkheden en beproevingen oproept.
En die moeilijkheden moet hij overwinnen. Als je je voorneemt iets goeds te doen, een daad van opoffering te plegen, dan roep je krachten in je op die daaraan tegengesteld zijn.
Onze zelfzuchtige neigingen fluisteren ons dan toe: " Waarom doe je dat? Anderen doen het toch ook niet. Je kunt de hele wereld niet verbeteren. Denk ook eens aan jezelf" . Geven we wel of geen gehoor aan deze zelfzuchtige neigingen?
Zonder strijd, zonder inspanning, is er geen verdienste. ................." en dat betekent dat elke Judas ook een Christus kan worden." ............".....".
( e.c. deel tekst uit artikel titel: " Het Evangelie van Judas - verrader of uitverkoren discipel? "/Luc.Nr.5 / 2006 / 68-73 / Barend Voorham / ).
1. Vandaag op Nederlandse televisie kwaliteit programma, een bekwaam Heer Presentator - gesprek leider van elke week belangrijke schrijvers ontmoeting,
in dat programma bespreken boek van de Gast Schrijver.
Vandaag is schrijver wetenschapper die aan woord was, over interessante onderwerpen vertellen en o.a. een onderwerp was "schaamte" .
Bijvoorbeeld kinderen die gepest zijn op school om een of andere redenen (niet juist, niet terecht), en/of kinderen niet geaccepteerd worden bij , bij "een" " groep " , kunnen later "lopen in hun binnenste met schaamte".
Later in leven deze kinderen als volwassenen nodig hebben goede therapeut. Therapeut die zou zelfvertrouwen helpen in die volwassenen opbouwen om in leven stevig en liefdevol "staan".
Mijn dag droom is dat dat met huidige De Heer Paus Franciscus en ZIJNE, die " therapeut " zou omgang met Kerk zijn " .
Kinderen en volwassenen zelfvertrouwen kunnen opbouwen die niet heeft ,
en behouden die zelfvertrouwen heeft.
Vraag: HOE:
Antwoord: om in taal van RKK kerk dat opbouwende zelfvertrouwen benadrukken.
Kerk heeft nodig grote schare fans. ( " gelovige die gelovige is" en volgelingen uit Idealen).
Fans, dat zijn mensen die trouw blijven voor hun voorbeeld Ideal, die niet behoeven " altijd bekeerd woorden", als Fans, voor die Kerk uit Idealen willen met hun Hart en Ziel zijn, dat is goed genoeg.
Voor al die personen en voor alle personen, " Kerkelijke taal " zou goed doen in liefdevolle bewoordingen.
" Mijn FANS U, Jij bent een Goddelijke, beautiful, Ik hou van Jou, Jij bent stralend Licht, Jij hebt een onbegrensde mogelijkheden te worden wat je zou willen worden, Jij bent altijd waardig, Jij bent Geliefd.
m.i.
"tijd om lief hebben en niet straffen en niet na beneden duwen, maar in waarde verhogen, elke ieder klein of groot ".
Jezus zou dat meteen weten en gelukkig zou zijn.
m.i.