Waarvoor ben jij bereid te vechten?


Ah, die honden …

Zijn mensen zo verschillend? Grote woorden, tot puntje bij paaltje komt.

Wanneer ben jij echt moedig? Wie of wat geeft jou moed om de zaken echt aan te pakken? Om niet alleen te spreken of zelfs te dreigen, maar ook te handelen.

Waarvoor steek jij echt de handen uit de mouwen?




-->

Ah, die honden …

Zijn mensen zo verschillend? Grote woorden, tot puntje bij paaltje komt.

Wanneer ben jij echt moedig? Wie of wat geeft jou moed om de zaken echt aan te pakken? Om niet alleen te spreken of zelfs te dreigen, maar ook te handelen.

Waarvoor steek jij echt de handen uit de mouwen?

Reacties

Truus van Dam zei…
Rechtvaardigheid staat bij mij hoog in het vaandel., ik zal vechten voor alles wat ik onrechtvaardig vind en dat is voor iedereen anders.
Anoniem zei…
Vechten ligt niet zo in me, opkomen voor of tussenbeide komen gaat als ik me niet bedreigd voel.Wanner de bariëre weg valt geeft dat lucht.
Anoniem zei…
Mijn gezin
Truus van Dam zei…
Ik kom er nog ven op terug, vechten is wel met woorden .Ben niet agressief.
Anoniem zei…
Met echtscheidingen word je wel gedwongen te vechten voor je kinderen als de tegenpartij niet/niet normaal praat.
Het kostte mijn inmiddels man en mij veel inspanning en handen vol geld.
De zwaarste periode uit mijn leven.

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj