Twee jaar


Deze week is het twee jaar geleden dat ik begon met deze blog. Hij zag het levenslicht tijdens de bijeenkomst van de Europese jezuïetenwebmasters in Barcelona.

Intussen staan we meer dan 740 bijdragen verder. 10.000 verschillende “unieke bezoekers” uit 92 landen brachten zo’n 30.000 bezoeken en downloadden meer dan 42.000 pagina’s. Het eerste jaar waren er gemiddeld 26 bezoeken per dag. Het voorbije jaar waren dat er 52. In de maand maart van dit jaar waren er gemiddeld 76 bezoeken.

Zelf heb ik best zin om dit “ignatiaanse experiment” verder te zetten. Het helpt me om mijn aandacht aan te scherpen. Uit uw reacties meen ik te mogen opmaken dat het de moeite loont om hier verder tijd en energie in te stoppen.

Twee suggesties, wat mij betreft.

1. Aarzel niet om te reageren op mijn berichten via de “reactie-toets”. Het verrijkt het aanbod van de blog. Een blog vraagt om dialoog en interactiviteit.

2. Ik schreef het vroeger reeds: aarzel niet, indien u iets heeft aan deze berichtjes, om deze blog ook bij anderen bekend te maken. Hoe meer lezers, hoe meer vreugde!

Met dank.

Reacties

Anoniem zei…
Soms open ik meermaals per dag je blog.Een gedachte, een woord, een beeld vragen naar herhaling.Sommige bijdragen zijn fris en nieuw andere ogen oubollig en ontoegankelijk. Omdat de keuze van verscheidenheid zijn oorsprong vindt bij één en dezelfde mens blijf ik geboeid. De vraag in mezelf is dan: "Wat zou ik kunnen zien wat ik tot nog toe niet zie of versta?"
Ik hoop dat je nog een hele tijd mag doorgaan met dit initiatief. Ik vertel over deze bron die inspirerend werk.
Anoniem zei…
Meet het succes van je blog niet aan het aantal bezoekers! Het effect ervan is door een buitenstaander niet in kaart te brengen.
Het neemt niet weg dat je mag genieten van de positieve reacties. Bij deze krijg je die ook van mij.
Met dank voor deze goede raad. Ik denk dat Ignatius iets analoog zou zeggen!
Elaine zei…
Happy Birthday, blog :)
griet zei…
je blog bereikt nog méér mensen dan het aantal bezoekers zelfs! zoals een steentje dat in het water gegooid wordt en verder uitdeint, je weet wel...

zoveel troost, inspiratie, vreugde,kwetsbaarheid,herkenbaarheid,openheid, verbondenheid... gaat ervan uit

dank je, Nikolaas!
Anoniem zei…
Hartelijk dank en proficiat met je uitstekende blog!
Wat je suggesties betreft:
De eerste: ik leef tussen vooral ongelovigen en enkele randkerkelijken. Zij zijn niet geïnteresserd. De eersten omdat zij van geen godsdienst willen weten. De tweede groep omdat zij niet van jezuïten willen weten. Spijtig! Hooguit kan ik soms eens in de context van een gesprek een blogstukje vertellen en dat slaat wel aan. Dat maakt mij dan blij
De tweede: ik heb niet de tijd, schrijftalent, en subtiliteit van geest en hart zoals u en de respondenten, om iets zinnigs toe te voegen, al heb ik het wel reeds een paar keer geprobeerd.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen