Bloemlezing uit de recente tweets van Paus Franciscus (vertaald naar het Nederlands)


Hieronder vindt u een bloemlezing van de meest recente tweets van Paus Franciscus.
  • Elke christen kan getuigen vanop zijn werkplaats, door zijn woorden en voorafgaand hieraan door een eerlijk leven.  (30 mei 2014)
  • Laten we een diepe vriendschap met Jezus uitbouwen. Dan kunnen we Hem van dichtbij volgen en met en voor Hem leven. (29 mei 2014)
  • Gelovig leven wil zeggen dat we heel ons leven in de handen leggen van God. In het bijzonder als het moeilijk gaat. (23 mei 2014)
  • Geen enkele ziel die zich laat leiden door God wordt ontgoocheld of raakt de weg kwijt. (22 mei 2014)
  • Kom, Heilige Geest! Help ons om ons egoïsme te overstijgen. (20 mei 2014)
  • Wie aandachtig luistert naar het Woord van God en echt bidt, vraag steeds aan de Heer: wat is jouw verlangen voor mij? (19 mei 2014)
  • Ons oogmerk als christenen: steeds meer gelijkvorming worden aan Jezus, als model voor ons handelen. (16 mei 2014) 
  • Laten we de Heilige Geest vragen dat we in ons leven concrete keuzes mogen maken volgens de logica van Jezus en zijn Evangelie. (15 mei 2014)
  • Laten we elke dag een beetje in het Evangelie lezen. Zo zullen we leren om het belangrijkste in ons leven centraal te stellen: de liefde en de barmhartigheid. (13 mei 2014)
  • Een gezin dat zich laat inspireren door het Evangelie is een school voor christelijk leven. Je leert er de trouw, het geduld en de zelfopoffering. (10 mei 2014)
  • Heiligheid vraag om zelfgave met dagelijks een offer. Daarom is het huwelijk een bevoorrechte weg om heilig te worden. (9 mei 2014) 
  • In het gezin leer je liefhebben en de waardigheid van elke persoon te erkennen, in het bijzonder van de zwakste. (8 mei 2014)
  • Een samenleving die haar kinderen en bejaarden in de steek laat, snijdt haar wortels door en verduistert haar toekomst. (6 mei 2014)             
  • Evangeliseren, wat wil dat zeggen? Met vreugde en eenvoud getuigen van wat we zijn en waarin we geloven. (5 mei 2014)         
  • Wees niet bang, open de deuren voor Christus! (3 mei 2014)
  • Niemand is geduldiger dan God de Vader. Niemand brengt begrip op en weet te wachten zoals Hij. (2 mei 2014)
  • Aan ieder die politieke verantwoordelijkheid draagt vraag ik om twee zaken niet te vergeten: de menselijke waardigheid en het gemeenschappelijk belang. (1 mei 2014) 
  • Wie kan van zichzelf beweren dat hij geen zondaar is? Niemand. Laten we God vragen om onze zonden te vergeven. (29 april 2014)
  • Het tekort aan billijkheid is de wortel van alle sociale kwalen. (28 april 2014)
  • Niemand mag denken dat hij vrijgesteld is van het delen met de armen en van sociale rechtvaardigheid. (26 april 2014)

Reacties

Anoniem zei…
Dank voor de vertaling van deze tweets, maar de afbeelding die erbij staat is getekend Benedictus XVI.!!!

Anoniem zei…
deze tweets hebben mij geïnspireerd en moed gegeven

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen