"Cyberchurch zal fysieke Kerk niet vervangen"





Begin deze week werd ik op www.reliwerk.nl, geïnterviewd door Greco Idema, hoofdredacteur. Greco interviewt me er kort over mijn werk als internetpastor.

Hieronder een kort uittreksel.

Hoe groot is de kans dat in 2025 er meer mensen online ‘in een kerk’ zitten dan fysiek in kerkgebouwen?


“Ik denk dat die kans reëel is. Toch denk ik niet dat de cyberchurch ooit de fysieke kerk zal vervangen. Ik zie ze niet als concurrenten. Wel als complementaire gegevenheden. Het real-life-contact is gewoon nodig en is onvervangbaar.”

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen