Hoe ver kan je gaan in dankbaarheid? - Dankbaarheid 3/11



Voor het tijdschrift Liefke schreef ik een overweging over dankbaarheid. Hier kan je ze lezen in 11 stukjes – 3/11
  
Bijzonder is hoe ver sommigen gaan in die dankbaarheid. Ze kunnen zich dankbaar voelen om zaken die de meeste mensen als negatief ervaren. 

Zo ontmoette ik ooit een oude man die met de jaren blind was geworden. Tot mijn verbazing vertelde hij me dat hij zich daar zo dankbaar om voelde. Zijn blindheid had namelijk zijn liefde voor zijn vrouw die voor hem zorgde danig versterkt. 

Dankbaarheid hoeft blijkbaar niet steeds te gaan over leuke dingen.

Nikolaas Sintobin sj


Reacties

Anoniem zei…
Inderdaad. Wat een beproeving is en voor de wereld Totaal absurd is, kan in wezen nieuwe Horizonte openen. Kan het leven intense en dieper maken.
Truus zei…
Ja dat denk ik wel,alles heeft twee kanten.

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen