Denis

In mijn hoedanigheid van webmaster van de jezuïetenwebsite had ik Denis gevraagd om een terugblik te maken over het voorbije jaar. Deze terugblik komt eerstdaags op onze website. Maar ik laat u alvast het besluit lezen.

Terug kijkend naar het voorbije jaar kan ik gerust stellen dat dit het beste jaar van mijn leven was. Niet dat dit leven zonder problemen is. Problemen, spanningen, innerlijke en uiterlijke, kleine en niet zo kleine ... Maar er leeft een liefde in het hart, een tederheid in de ziel, die alle aspecten van het leven bevrucht. Een juk kan zo licht zijn dat het je draagt ...”

Denis heeft al heel wat watertjes doorzwommen. Maar nu bereidt hij zich in ons noviciaat in Birmingham voor om gezel van Jezus te worden. Hij weet waarom.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)