De jeugd van tegenwoordig


De jeugd van tegenwoordig?

We hebben er alle baat bij ze beter te leren kennen. In het bijzonder als ze de kans krijgt om zich van haar beste kant te laten zien. Zoals in deze bloemlezing uit motivatiebrieven van leerlingen uit onze colleges die aan hun sociale stage gaan beginnen.
  • Ik hoop dat ik op één of andere manier mensen blij zal kunnen maken met mijn inzet en dat we van elkaar dingen kunnen leren, wat precies dat weet ik nog niet.

  • Het is heel knap dat zij ondanks hun beperking zoveel mogelijk uit het leven willen halen. Ik zag op de foto’s een blinde, die skiede, bokste, een klimmuur beklom. Het plezier dat de mensen hadden en de toewijding van de begeleiders straalden van de foto’s af en ik hoop dat ik dit volgend jaar een aantal keer mag meemaken!

  • Wat mij bij dit sociaal project ook van pas kan komen is geduld, veel geduld en een luisterend oor. Het liefst zou ik met oudere mensen deze troeven willen delen: mensen met een verhaal, die een normaal, maar boeiend leven achter zich hebben. Gewoon naar hen luisteren en helpen waar nodig is.

  • Ik heb het project met de anderstalige allochtone kinderen gekozen omdat ik het belangrijk vind dat de kinderen mee kunnen draaien in onze samenleving. Ze moeten ook kansen krijgen Het boeit mij om anderen te motiveren en te ondervinden welke problemen ze bij ons ervaren.

  • Ik denk ook dat het veel voldoening kan geven om te zien dat je jongeren uit andere culturen kan helpen met hun studies en misschien zelfs vordering kan zien in hun punten. Ik zou met het sociaal project misschien zelfs ook veel over mezelf leren en er een goede levensles aan overhouden.

  • Ik zou dit project graag willen doen omdat ik hoop te ontdekken hoe moeilijk het leven kan zijn als niet alles vanzelfsprekend gaat en hoe gelukkig je iemand kan maken door geduldig en begripvol te zijn.

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen