Wist je dat er ook contemplatieve internetherderinnen bestaan


Neen, ik ben heus niet de enige religieus die dag in dag uit op het internet aanwezig is. Gelukkig maar.

Vandaag breng ik de hele dag door met 180 hogere oversten en afgevaardigden van de talrijke religieuze ordes en congregaties die Vlaanderen rijk is. Samen zullen we nadenken over de mogelijkheden en uitdagingen die het internet biedt voor christenen vandaag.

Deze redemptoristinnen zijn alvast niet bij de pakken blijven zitten.

Reacties

Anoniem zei…
Die webcam bij de zusters tijdens de gebeden, dat is prachtig ! Ik ben al lange tijd op zoek om als gewone leek contemplatiever te leven. Ik bid en lees dagelijks maar ik mis soms wel het gevoel hierin deel uit te maken van een grotere gemeenschap. Het zou prachtig zijn als een Vlaamse abdij zo'n webcam zou zien zitten.
Anoniem zei…
In Nederland is er een gemeenschap van zusters trappistinnen die reeds jaren zo'n webcam hebben. U kan ze vinden onder "trappistinnen arnhem". Al hun gebedstijden worden uitgezonden. Ik hoop dat u hier uw geestelijk voedsel vind !
Van harte
Dank. Het was me gisteren al door een andere bezoeker gesignaleerd. Ik plaats het eerstdaags online!

Meest gelezen

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)