Doen wat niet mag. Ravotten. Kwajongensstreken. Mekaar opjutten. Lekker
samen..
Het hoort niet. Het mag
niet. Je weet het maar al te best.
Zo plezant …
Ook oudere mensen zijn mensen, gewone mensen. Gelukkig maar.
Link ophalen
Facebook
X
Pinterest
E-mail
Andere apps
Reacties
Carla zei…
O, ja en meedoen met protest op latere leeftijd kan dezelfde energie oproepen. Dat vond ik als 70 jarige een leuke ervaring toen we mee deden met het demonstreren tegen bebouwing in de natuur. Dat gaf ook energie. Beweging geeft sowieso energie,
Truus zei…
Het kan inderdaad niet, maar ze hebben veel plezier,dat is ook heel belangrijk . Ook ik heb die dingen wel gedaan maar was wel jong.
Anoniem zei…
NOSTALGIE???
Elizabeth Harland-Hazebroek zei…
Nee, klopt niets van. Wel hebben we de slappe lach over dingen van vroeger of nu maar je moet elkaar goed kennen om dat te delen. Een gekke situatie die je met een vreemde ziet kan ook leuk gedeeld worden. Gevoel voor humor heeft weinig te maken met leeftijd. Het maakt het leven wel gemakkelijker.
Je best doen is uitstekend. Mate is ook belangrijk. De grootste vijand van het goede is namelijk het betere … Als je teveel wil doen, kan je wel eens leiden tot helemaal niets. Hoe ga jij om met matigheid? Deze haan geeft alvast een heel eigen interpretatie. Klik op onderstaande foto om de video te bekijken of klik op deze link .
Het leven is rijk. Het leven is verscheiden. Het leven is kort, ook als het honderd jaren duurt. Gaat jouw leven ook zo snel? Wanneer gaat het snel? Wanneer gaat het traag? Wat geeft jou zin om te leven? Klik op deze link of op onderstaande foto om dit heerlijk videootje te zien: van een jaar tot honderd jaar, in één ademtocht.
Armoede bestaat. Kinderen beseffen het niet steeds. Gelukkig maar. Ze dreigen er wel de prijs voor te betalen. Klik op onderstaande foto om deze aangrijpende video te bekijken of klik op deze link .
Dit geheel van acht regels werd geformuleerd door de heilige Petrus Canisius sj , de eerste Nederlandse jezuïet. Met noemt het de "Codex canisiana". Ze beogen een aantal praktische tips aan te bieden over de wijze waarop een jezuïet dagdagelijks in het leven dient te staan, in het bijzonder in de omgang met andere mensen. Bij uitbreiding kan dit opengetrokken worden naar alle mensen van goede wil. Referentie is, uiteraard, het voorbeeld en de raadgevingen van Ignatius van Loyola himself. Sommige van deze regels kunnen, uit hun context getrokken, schokken. De individuele regels kan je maar ten volle naar waarde schatten als je ze leest samen met de andere (vb regel nr 1 en nr 5, regel nr 3 en nr 6). Zoals steeds in de ignatiaanse spiritualiteit, gaat het bij deze regels niet over alles of niets, over wit of zwart. Wel over het vinden van een steeds veranderend evenwicht tussen uiteenlopende spanningsvelden. Complex dus, en niet makkelijk. Net zoals onze hele mensenwerkel
Onderstaande zinnen komen uit de pen van wijlen paus Benedictus XVI. Ze gaan over de kern van wat christen zijn betekent. Christen zijn is niet het resultaat van een ethische keuze of van een verheven idee. Het is de ontmoeting met een gebeurtenis, een persoon, die aan het leven een nieuwe horizon en een doorslaggevende richting geeft.... Christenheid is niet een intellectueel systeem, verzameling van dogma's of moralisme. Christenheid is wel een ontmoeting, een liefdesverhaal. Het is een gebeurtenis.
Bernard Sesboüé sj (+ 2021), een Franse medebroeder, was een gerenommeerd theoloog. Onderstaand citaat komt uit zijn boek: "L'Evangile et la tradition". Het echte schandaal van het christendom De christelijke boodschap is drager van een buitengewone aanspraak: zij verkondigt dat de uiteindelijke zin van het leven van elke mens en van al de mensen, gisteren, vandaag en morgen, en dat hun heil, ttz hun volmaakte geluk en hun volledige bevrijding, hen worden aangereikt door één mens. Één mens te midden van miljarden, wiens obscure bestaan in een uithoek van de wereld en de geschiedenis tegelijkertijd van doorslaggevende betekenis is voor alle volken van het heelal. De Goede Boodschap voor de mens vandaag komt van die Jood die geleefd heeft in Galilea en gestorven is in Judea onder de heerschappij van Pontius Pilatus. Wat die mens meegemaakt heeft blijft op een mysterieuze maar daadwerkelijke wijze actueel voor ons en tot aan het einde van de tijd. Zijn verschijning, s
Op RTV Noord werd ik geïnterviewd over oorsprong en betekenis van Halloween, Allerheiligen en Allerzielen. Hieronder kan je beide fragmenten van elk 3 minuten beluisteren.
Onderstaande overweging van Brian Grogan sj bied ik u graag aan op het feest van Allerzielen ' Teken mijn tranen op; slechts Gij kent hun getal! (Ps 56,9). De meer letterlijke vertaling van de Statenbijbel luidt: ' Leg mijn tranen in uw fles; zijn ze niet in uw register?' Wat een prachtig gebed is dit! Een andere vertaling is eveneens ontroerend: ' Mijn tranen worden in uw fles opgeborgen.' Als wij wenen om onze overleden vrienden, dan kijkt God vol medeleven toe. Hij eerbiedigt onze tranen, Hij verzamelt ze, want in zijn ogen zijn ze kostbaar. De Bijbel is hèt 'Boek der Tranen'. Jezus weent over Jeruzalem en over Lazarus. Tranen zijn belangrijk voor God. Op het einde der tijden zal hij ' alle tranen uit hun ogen wissen' (Apk 21,4). Zo de dood ons inderdaad tot tranen toe beroert, dan geloven we eveneens dat we niet wenen in een heelal dat geen zorg voor ons draagt. Tot zijn nieuwe bekeerlingen zegt Paulus: ' Wees niet bedroefd, zoals de
Opvoeden heeft iets heel eenvoudigs. Kinderen volgen het voorbeeld van hun ouders! Ten kwade. Gelukkig ook ten goede. Wiens voorbeeld volg jij? Klik op onderstaande foto om dit videootje te bekijken of klik op deze link .
Reacties