Het gedicht dat Donald Trump wellicht niet gelezen had



Aan de voet van het vrijheidsstandbeeld in New York is een bronzen plaat bevestigd.
Daarop gegraveerd staat het sonnet “The New Colossus” van de dichteres Emma Lazarus (1848-1897). Met daarin de woorden:


…Give me your tired, your poor,
Your huddled masses yearning
to breathe free,
The wretched refuse
of your teeming shore.
Send these, the homeless,
tempest-tost to me,
I lift my lamp beside the golden door!

…Geef mij uw vermoeiden, uw armen,
Uw opeengepakte massa’s die snakken
naar vrije lucht,
Het ellendige afval
van uw wemelende kust.
Stuur dezen, de daklozen, zeestorm-dooreengeschud, naar mij toe,
Ik hef mijn lamp op naast de gouden deur!

Met dank aan Ludwig Van Heucke sj

Reacties

Meest gelezen

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Wat doet de Paus daar toch met die opgestoken vinger? - Heerlijke videobeelden

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

Over wassen van een aidszieke en Witte Donderdag - homilie Nikolaas Sintobin sj

De verrijzenis van Jezus is geen toverpilletje - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor Pasen