Gelijkheid


We hebben een “keigoed” product te verkopen. Het heeft zijn kwaliteit al millennia lang bewezen. Toch presteren we maar mager op de markt in West-Europa.

Zoveel andere producten liggen veel beter op diezelfde markt. De consumenten wéten dat er veel fake tussen zit. Toch kopen ze.

Het wordt hen gewoon heel deskundig aangepraat. Telkens opnieuw, en steeds anders. Publiciteit is een kunst geworden. Er wordt massaal in geïnvesteerd. En het werkt.

Efficiënte communicatie volstaat niet. Maar het is wel een noodzakelijke en haalbare stap.

In de Kerk leren we, heel geleidelijk, hoe te communiceren op een markt met een breed aanbod en een meedogenloze concurrentie. Het moet professioneel gebeuren, en op voet van gelijkheid.

Misschien is dit laatste nog wel het moeilijkste.

Reacties

Meest gelezen

Ook de navy van Trump is hier niet tegen opgewassen, ook al lijken ze dat niet te beseffen - Heerlijk videootje

Waarom jongeren wel graag eens een "echte" mis meemaken (4/10) - Een serie van Nikolaas Sintobin sj

De goede raad van Nikolaas Sintobin sj voor paus Leo - N. Sintobin sj te gast in de pauscast van de KRO-NCRV

Wat is het verschil tussen een gewoon mens en een heilige? - Een antwoord van Nikolaas Sintobin sj

Leo De Weerdt sj recenseert "God zelf ontmoeten. Een retraite met het leven van Jezus"

De zending die paus Leo geeft aan de jezuïeten wereldwijd - citaat

Podcastinterview over nieuwe boek Nikolaas Sintobin sj: wat het betekent dat mensen geen "gebedsknop" hebben

Hoe je in tijden van extreme crisis toch dankbaar kan zijn - het getuigenis van Etty Hillesum - - Homilie voor deze zondag van Nikolaas Sintobin sj

Waarom mensen zich vaker tot God richten als ze lijden - Een overweging van James Martin sj