Gelijkheid


We hebben een “keigoed” product te verkopen. Het heeft zijn kwaliteit al millennia lang bewezen. Toch presteren we maar mager op de markt in West-Europa.

Zoveel andere producten liggen veel beter op diezelfde markt. De consumenten wéten dat er veel fake tussen zit. Toch kopen ze.

Het wordt hen gewoon heel deskundig aangepraat. Telkens opnieuw, en steeds anders. Publiciteit is een kunst geworden. Er wordt massaal in geïnvesteerd. En het werkt.

Efficiënte communicatie volstaat niet. Maar het is wel een noodzakelijke en haalbare stap.

In de Kerk leren we, heel geleidelijk, hoe te communiceren op een markt met een breed aanbod en een meedogenloze concurrentie. Het moet professioneel gebeuren, en op voet van gelijkheid.

Misschien is dit laatste nog wel het moeilijkste.

Reacties

Meest gelezen

Ook de navy van Trump is hier niet tegen opgewassen, ook al lijken ze dat niet te beseffen - Heerlijk videootje

Waarom jongeren wel graag eens een "echte" mis meemaken (4/10) - Een serie van Nikolaas Sintobin sj

Waarom Jezus houdt van dankbaarheid - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor deze zondag

Wat is het verschil tussen een gewoon mens en een heilige? - Een antwoord van Nikolaas Sintobin sj

Leo De Weerdt sj recenseert "God zelf ontmoeten. Een retraite met het leven van Jezus"

Vrijheid, iets wat je leert (1/10) - Serie van Nikolaas Sintobin sj over "Opvoeden tot vrijheid"

Wil je wel echt genezen worden? Wijsheid van Anthony de Mello sj

De zending die paus Leo geeft aan de jezuïeten wereldwijd - citaat

Podcastinterview over nieuwe boek Nikolaas Sintobin sj: wat het betekent dat mensen geen "gebedsknop" hebben