Ignatiaans bidden met psalmen: hoe en waarom - Podcast met Nikolaas Sintobin sj

 

Vandaag lanceren het NBG en Bidden Onderweg een podcastretraite genaamd: Bidden met de psalmen - in alle dingen God liefhebben en dienen: 21 podcasts met 21 psalmen; een gebedstraject om, luisterend naar psalmen, je hele leven voor God te brengen.

Ik heb het plezier gehad om deze retraite te mogen schrijven. Ze is geïnspireerd door de ignatiaanse spiritualiteit. Het hoe, wat en waarom van deze retraite kom je te weten in deze interviewpodcast waarin ik in gesprek ga met Peter Siebe.

Reacties

Edward zei…
Nikolaas, kunnen blijven leven met een gezelfmoord kind is hetzelfde als elke dag 24 volle uren bidden.......
Ik heb nooit geweten dat psalmen zo mooi zijn.
Fijn in podcast.
Dank u wel.
Anoniem zei…

Deze podcast geeft mij veel rust en focus tijdens het luisteren gericht naar de psalm. Onrustige gedachtes veranderen in rust bij de aanwezigheid van de Heer.Een paar richtlijnen die kort genoemd worden in de podcast voor de psalm die mij helpen stil te wezen tijdens gebed. Zo simpel, maar toch vergeet men ze zo snel. Heel erg bedankt en Gods zegen. Ik hoop op nog meer mooie podcasts zoals deze!!! :)
Anoniem zei…
Dank U!

Meest gelezen

Homo-zegen: heeft paus Franciscus zich vergist? Enkele bedenkingen van Nikolaas Sintobin sj

Nikolaas Sintobin: "Ik weet niet of God bestaat"

Ignatius van Loyola legt uit hoe je, met een té drukke agenda, toch je rust kan bewaren

Hoe paus Franciscus reageert op zijn eigen, spontane woede - Homilie van Nikolaas Sintobin sj voor de derde zondag van de 40-dagentijd

Over geluk dat niemand je kan afpakken - Het getuigenis van Etty Hillesum

Rik Torfs over jezuïetenhumor: het verschil tussen Kardinaal Müller en Nikolaas Sintobin sj

Het verschil tussen geestelijke vreugde en het “je lekker voelen”

Hoe handelen als je slecht nieuws krijgt: het voorbeeld van Ignatius van Loyola - Ignatiaans leiderschap (7/10)

Omgaan met (soms misselijk makende) zwakheden van aan jou toevertrouwde mensen - Ignatiaans leiderschap (5/10)