Wat een balletdanser je kan leren over goed bidden met de Bijbel - een interview met Nikolaas Sintobin sj over zijn nieuwe boek: Bidden met de Bijbel

 

In dit interview (zie de video hieronder) met Marc Lamain gaat Nikolaas Sintobin sj in op heel wat verschillende onderwerpen: waarom en hoe schrijft hij vanuit zijn geloof voor zowel gelovigen als niet gelovigen; wat is bidden eigenlijk, wat is er typisch aan het christelijk gebed, hoe kan je bidden met de Bijbel, waarom is het lichaam zo belangrijk bij het bidden, waarom het zinvol is gebruik te maken van een beproefde gebedstechniek en wat een balletdanser je hierbij kan leren?

Aanleiding van dit interview is mijn nieuwste boek: Bidden met de Bijbel. In de leer bij Ignatius van Loyola. Er loopt nog even een speciale actie voor wie het boek nú koopt: 5€ korting en drie bijzondere kaarten met illustraties uit het boek. Klik daarvoor hier en betaal 24,99€ ipv 29,99€. Voer in de derde stap van  de bestelling de kortingscode in. Dit is de code: 904-11587.



Reacties

Anoniem zei…
heel mooi verteld
van zodra ik kan koop
ik je boek bidden met
de bijbel eerst de tenen
van god kopen en dan op jou
hopen en zoals je zegt handen
vertellen een leven en soms zijn
ze naar boven gericht soms zijn
ze gesloten ga ik nog over schrijven
ik begin inspiratie te krijgen
ja je mag blijven ik lees en hoor je
graag praten zo nu ga ik het er bij
laten moet nog van alles doen dat ook
roept om in orde te maken
ik zie er me wel geraken dankzei mijn
geloof goed dat ik god hoor maar op een
zachte manier dan heb je aan geloof plezier
dank voor wat je brengt naar de mensen toe
ge doet het goed dikken pluim doe zo verder
ge zult het wel steeds redden mooie mensen
engel het gaat je goed doe zo verder met alles .

Meest gelezen

Wat er gebeurt als je zomaar anderhalf uur mag doorbrengen met paus Franciscus - Verslag van een persoonlijke ontmoeting (met video's)

Twee minuten dagelijks bidden op deze wijze verandert je leven - Podcast met Nikolaas Sintobin sj

Het antwoord dat de paus gaf op mijn vraag over mijn/ons werk in Amsterdam: "Heb de moed om risico's te nemen"

Een van mijn (talrijke) favoriete citaten van Theresia van Lisieux: de kunst van het weigeren

Nikolaas Sintobin sj 25 jaar priester! - De video

Tips voor biecht- en andere delicate gesprekken - Pierre Favre sj

Hoe religie goede mensen kan verblinden - Heerlijke grap van kardinaal Martini

Koop het verrassende nieuwe boek van Nikolaas Sintobin nu reeds met korting

Waarom de moderne mens zo moeilijk kan geloven - Piet van Breemen sj (+)