Bidden met de Bijbel - een nieuw boek van Nikolaas Sintobin sj


Het is er! Mijn nieuwe boek Bidden met de Bijbel. In de leer bij Ignatius van Loyola, is nu beschikbaar. Klik hier om het te bestellen.

In dit boek leg ik op eenvoudige wijze uit hoe je kan bidden met een Bijbeltekst. In vijftig korte tips geef ik een systematisch overzicht van de gebedsmethode van Ignatius van Loyola. Het is de gebedsmethode die ook gevolgd wordt in de gebedspodcast van Bidden Onderweg.

In dit boek vind je ook een Bijbelse retraite "Hem achterna". Het is een gebedstraject met 50 Bijbelteksten, geïnspireerd door de Geestelijke Oefeningen van Ignatius. Bij elke tekst geef ik enkele suggesties om er mee te bidden.

In het midden vind je een tot in de kleinste details uitgewerkte ignatiaanse contemplatie (beschouwing) met een Bijbeltekst. Een QR-code voert je naar een podcast waarmee je dit gebed ook kan beluisteren.

Doorheen het boek vind je 21 kleurenillustraties. Ik vind ze werkelijk heel mooi.

In onderstaand videootje geef ik toelichting bij het boek.

Klik hier om het boek te bestellen.


Reacties

Meest gelezen

Dé tip van Paus Franciscus voor een geslaagd leven

Wat verrijzenis kan betekenen in de dierenwereld en in jouw leven - Adembenemende video

Waarom we stille zaterdag graag overslaan - de uitleg van Karl Rahner sj

Kan je vandaag nog in Jezus geloven zoals 2000 jaar geleden? - Homilie van Nikolaas Sintobin sj

De tenen van God (1/4)